Iranian Agriculture News Agency

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان قزوین:

گازرسانی به اولین شهرک گلخانه‌ای قزوین امسال آغاز می‌شود

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان قزوین گفت : عملیات گازرسانی به "نودهک" اولین شهرک گلخانه‌ای استان قزوین از محل اعتبارات دولتی سال جاری آغاز خواهد شد.

گازرسانی به اولین شهرک گلخانه‌ای قزوین امسال آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، محمدرضا حسینی با اعلام این خبر افزود : شبکه انتقال گاز در نظر گرفته شده برای فاز نخست شهرک گلخانه ای نودهک ۲۰ هزار متر مکعب است و پیمانکار آن نیز در اردیبهشت ماه انتخاب و تعیین می شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم با همکاری شرکت گاز و تسریع در عملیات یاد شده، واحدهای گلخانه ای که در این شهرک مستقر خواهند شد تا پایان امسال یا اوایل سال آینده از گاز بهره مند شوند.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان قزوین با اشاره به واگذاری ۹۰ درصد قطعات آماده سازی شده در شهرک گلخانه ای نودهک به سرمایه گذاران افزود: از این بین عملیات اجرایی و ساخت ۱۰ واحد گلخانه ای در حال انجام است و امیدواریم در تابستان امسال شاهد افتتاح و بهره برداری از آنها و در نهایت امسال شاهد تولید محصول در آنها باشیم.

حسینی با بیان اینکه فاز نخست شهرک گلخانه ای نودهک در ۷۱ هکتار اجرا شده اظهار کرد: با در نظر گرفتن مشاعات و معابر و خیابان ها، ۶۱ هکتار زمین مفید برای تولید محصولات گلخانه ای در این شهرک در نظر گرفته شده است که از این رقم ۵۵ هکتار واگذار شده است.

وی از بازپس گیری اراضی واگذار شده از سرمایه گذارانی که اهلیت آنها دچار مشکل باشد خبر داد و اظهار داشت: تاکنون سه سرمایه گذار در این شهرک گلخانه ای خلع ید شده اند و کار خلع ید سه سرمایه گذار دیگر نیز در حال انجام است و قطعات بازگردانده شده به سرمایه گذاران جدید واگذار خواهد شد.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان قزوین با اشاره به تامین زیرساخت های لازم در شهرک گلخانه ای نودهک،گفت: با حفر چاه، ۵۰ لیتر آب در ثانیه برای واحدهای گلخانه ای شهرک در فاز نخست تامین شده و همچنین با انتقال خط برق ۲ هزار کیلو واتی، سرمایه گذاران مشکلی بابت تامین انرژی نخواهند داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید