Iranian Agriculture News Agency

معاون ابخیز داری منابع طبیعی قزوین؛

۱۰ حوزه آبخیز به طرح‌های آبخیزداری قزوین افزوده شدند

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت : 10 حوزه آبخیز جدید با هدف پیشگیری از رسوب و فرسایش خاک و ِپیشگیری از سیل، به طرح‌های آبخیزداری سال جاری در استان قزوین افزوده شدند.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین مهدی، شاپورزاده اظهار کرد: حوزه‌های آبخیز جدید عمدتا در شهرستان قزوین (بخش های طارم سفلی و الموت شرقی و غربی) و در نقاط کوهستانی قرار دارند که از جمله آنها باید پلنگه، سیردان، نیارک، ماهین، کندان سر، مدان و گشنه رود اشاره کرد.

وی افزود: عملیات آبخیزداری در حوزه های آبخیز ضمن کنترل رسوب و فرسایش خاک، به تغذیه سفره های آب زیرزمینی و تقویت آنها کمک می کند.

این مسئول با اشاره به تغییرات جوی و رشد قابل توجه بارندگی در برخی مقاطع سال، اظهار کرد: عملیات آبخیزداری به پیشگیری از وقوع سیلاب در شهرها و روستاها نیز کمک زیادی می کند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه امسال نیز از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری استفاده خواهد شد،اظهار داشت: در سال جاری حدود ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار از این محل به استان قزوین اختصاص خواهد یافت.

وی در پایان اظهار داشت: طرح های آبخیزداری امسال قزوین به شکل عمده در ۱۵ حوزه آبخیز از تیرماه آغاز می شود و در حال حاضر در حال ارایه و انتشار اسناد مناقصه پیمانکاری مربوط به این طرح ها هستیم.

طرح‌های آبخیزداری در سطح ۳۵ هزار هکتار از اراضی ملی استان قزوین اجرا می شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید