Iranian Agriculture News Agency

واکسیناسیون علیه آنفلوانزای پرندگان به مزارع بوقلمون قزوین رسید

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت : 240 هزار دز واکسن برای پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان سال گذشته در مزارع پرورش بوقلمون استان قزوین از سوی کارشناسان دامپزشکی استفاده شد.

واکسیناسیون علیه آنفلوانزای پرندگان به مزارع بوقلمون قزوین رسید

به گزارش  خبرنگار ایانا در  استان قزوین  وحید ابراهیم نژاد  با اعلام این خبر گفت: با توجه به نقش واکسیناسیون در افزایش سطح ایمنی طیور در مقابل عوامل بیماریزا و پوشش کامل مزارع صنعتی بوقلمون استان با واکسن مذکور در کنار رعایت اصول امنیت زیستی موردی از بیماری در مزارع تحت پوشش مشاهده نشد.

وی  گفت: در راستای اجرای سیاست های سازمان دامپزشکی و با هدف افزایش سطح ایمنی طیور صنعتی در زمان مواجه با ویروس، پیشگیری و کنترل بیماری و کاهش تلفات و انتشار ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در جمعیت طیور صنعتی استان، پس از انجام عملیات واکسیناسیون بر علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گروه های مشخصی از جمعیت طیور هدف شامل مزارع مرغ مادر – تخمگذار صنعتی و پولت تخمگذار استان، عملیات واکسیناسیون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مزارع صنعتی پرورش بوقلمون استان نیز اجرا شد.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون یاد شده بر اساس دستورالعمل های مربوط به واکسن در ۲ نوبت در طول دوره پرورش در تمامی مزارع صنعتی پرورش بوقلمون استان انجام گرفت.

این مسوول یادآور شد: با توجه به حساسیت بالای گونه بوقلمون به ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، اهمیت انجام واکسیناسیون در این مزارع جهت حفظ جمعیت و تداوم تولید صنعت طیور استان، محافظت از بهداشت عمومی از طریق کاهش سرعت گردش و شیوع بیماری و فراهم نمودن امنیت و ایمنی مواد غذایی استان دوچندان می باشد.

وی اظهار داشت: در مجموع طی سال گذشته میزان ۲۴۳ هزار و۳۰۰ دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مزارع پرورش بوقلمون استان مصرف شد که با توجه به نقش واکسیناسیون در ارتقای سطح ایمنی طیور در مقابل عوامل بیماریزا و پوشش کامل مزارع صنعتی بوقلمون استان با واکسن مذکور در کنار رعایت اصول امنیت زیستی، موردی از بیماری در مزارع تحت پوشش مشاهده نشد.

در استان قزوین ۱۹ واحد و مزرعه پرورش بوقلمون وجود دارد که در این واحدها سالانه ۲ هزار تن گوشتبوقلمون تولید و به بازار عرضه می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید