Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

سه هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی استان قزوین تخصیص یافت

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بمنظور رونق تولید و اشتغالزایی برای جوانان در سال گذشته ؛ بیش از سه هزار و ۸۲۳ میلیارد ریال تسهیلات مالی به بخش‌های مختلف کشاورزی استان تزریق شد.

سه هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی استان قزوین تخصیص یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان قزوین حمیدرضا تبمسی افزود : این میزان تسهیلات ؛ منابع مالی مورد نیاز نزدیک به ۳۰۰ طرح کشاورزی را تامین کرد.

وی با بیان اینکه از این میزان تسهیلات ، ۶۸۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال  از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ به بخش کشاورزی استان ارایه شد، اظهار کرد : ۸۴۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از این تسهیلات نیز مربوط به وام های کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی بوده است.

تبسمی تصریح کرد : در زمینه بذور گواهی شده نیز سال گذشته شاهد ارایه ۷۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به بهره برداران بخش کشاورزی در استان بودیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : در زمینه تسهیلات روستایی نیز سال گذشته ۳۷۷ میلیارد ریال وام به متقاضیان ایجاد کسب و کارهای کشاورزی در روستاهای استان ارایه شد.

تبسمی با بیان اینکه سال گذشته ۲۴۵ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال تسهیلات از محل سامانه بهین یاب به کشاورزان قزوینی پرداخت شد افزود: ۳۱ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال نیز تسهیلات به شکل پرداخت مستقیم در قالب وام های رونق تولید به بهره برداران این بخش ارایه شد.

وی  با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات به عشایر کشاورز در استان قزوین پرداخت شدگفت: سهم تسهیلات مشاغل خانگی بخش کشاورزی استان نیز در مدت یاد شده هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود. 

این مقام مسئول یاد آور شد: میزان تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت شده به کشاورزان استان که با هدف نوسازی اداوت و ماشین آلات کشاورزی و رسیدن به کشاورزی مدرن به کشاورزان پرداخت می شود نیز پارسال ۴۰۵ میلیارد ریال بود.

وی اضافه کرد: سال گذشته از محل تسهیلات بانک سینا نیز ۱۰ میلیارد و همچنین از محل کمک های فنی و اعتباری نیز ۳۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به کشاورزی قزوین در قالب تسهیلات اختصاص یافت.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: تسهیلات مربوط به اجرای سامانه های نوین آبیاری در استان نیز سال گذشته ۸۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بود.

این مسوول اظهار داشت: پرداخت تسهیلات مالی مورد نیاز به بهره برداران بخش کشاورزی در استان قزوین در سال جدید نیز کماکان با قوت تدوام دارد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به نقش تسهیلات مالی یاد شده در تکمیل و توسعه طرح های کشاورزی، اظهار داشت: سال گذشته سه هزار و ۸۴۸ شغل جدید در بخش کشاورزی استان قزوین ایجاد شد که تسهیلات یاد شده نقش پررنگی در آفرینش این شغل ها داشت.

این مسوول همچنین گفت: با ایجاد این میزان شغل، تعهد اشتغال بخش کشاورزی قزوین در سال گذشته که سه هزار و ۸۷۱ نفر بود بیش از ۱۰۰ درصد محقق شد.

وی یادآور شد: از اشتغال های ایجاد شده در کشاورزی استان در سال گذشته ۹۸۲ شغل به شهرستان تاکستان اختصاص داشت و ۹۶۳ شغل مربوط به شهرستان بویین زهرا، ۹۶۲ شغل مربوط به شهرستان قزوین، ۴۶۱ شغل مربوط به شهرستان آبیک، ۳۱۱ شغل مربوط به شهرستان البرز و ۱۹۲ شغل نیز مربوط به شهرستان آوج بود.

تبسمی اظهار داشت: همه مشاغل ایجاد شده یاد شده راستی آزمایی شده و برای شغل های ایجاد شده در سازمان تامین اجتماعی کد جدید تعریف شده است.

گفتنی است ؛ نزدیک به چهار تا پنج درصد محصولات کشاورزی کشور سالانه در استان قزوین که کمتر از یک درصد مساحت ایران را دربردارد، تولید می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید