Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین ؛

مردم از خرید و مصرف قارچ‌های خودرو خودداری کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : مردم قزوین از خرید و مصرف قارچ‌های خودرو ( وحشی ) خودداری کنند.

مردم از خرید و مصرف قارچ‌های خودرو خودداری کنند

به گزارش  خبرنگار ایانا در استان قزوین مجید اسماعیلی افزود:  با توجه  به بارندگی های بهاری و ادامه فصل رویش اینگونه قارچ‌ها در عرصه‌های جنگلی و مرتعی کشور  که معمولا  تا اواخر خرداد ماه سال جاری وجود دارد به کلیه شهروندان استان توصیه می‌شود به منظور حفظ سلامت و ایمنی خود از برداشت، خرید و مصرف قارچ‌های خودرو (وحشی) خودداری کنند.

وی اظهار داشت : چنانچه  قارچ های سمی به ویژه در فصل بهار و پاییز، مورد استفاده خوراکی قرار گیرد ،  منجر به مسمومیت افراد و عوارض جدی وحتی مرگ می شود.

اسماعیلی  با اشاره به افزایش نزولات آسمانی در استان و  رشد انواع قارچ‌ها در طبیعت اضافه کرد: از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان بطور قطعی سمی و غیر سمی بودن آن را تشخیص داد و کوچکترین اشتباهی در تشخیص ممکن است منجر به مرگ یا آسیب‌های جدی به اعضای بدن شود

اسماعیلی خاطر نشان ساخت :  در حال حاضر  قارچ‌های خوراکی  به میزان کافی در استان تولید و  پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان است.

اسماعیلی به شهروندان توصیه کرد؛  قارچ‌های خوراکی مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی شده برچسب دار و دارای پروانه بهره برداری از وزارت جهاد کشاورزی را در مراکز و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید