Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

آغاز پایش کلزا در سطح 5780 هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پایش محصول کلزا در سطح 5780 هکتار از مزارع کشاورزی این استان آغاز شده است .

آغاز پایش کلزا در  سطح 5780 هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین تورج بنیادی با اعلام این خبر افزود : این میزان کلزا توسط 1130 بهره بردار این محصول ؛ درمزارع کشاورزی کشت شده است .

وی اظهار کرد : در حال حاضر در سطح 4100 هکتار از اراضی کلزا برای علفهای هرز نازک برگ و پهن برگ عملیات سمپاشی انجام شده است .

بنیادی اضافه کرد : همچنین در سطح 2027 هکتار از مزارع کشاورزی هم برای آفت شته مومی مبارزه انجام شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : در سال زراعی جاری قیمت خرید تضمینی کلزا به ازای هر کیلو گرم 46هزار و 602 ریال از سوی دولت تعیین شده است .

این مقام مسئول پیش بینی کرد :  بیش از 11000 تن دانه کلزا از مزارع استان برداشت شود.

بنیادی تصریح کرد : با توجه به آغاز فصل رشد رویشی کلزا در سطح استان به کشاورزان استان توصه می شود : با مشاوره کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها و مراکز جهاد کشاورزی تابعه نسبت به آبیاری بموقع ، مصرف کودهای سرک اول در مرحله رشد رویشی و کود سرک دوم در مرحله تشکیل غنچه کامل که تاثیر زیادی در افزایش عملکرد و تولید دارد اقدام کنند.

وی همچنین خاطر نشان ساخت : با توجه به فراهم شدن شرایط شیوع آفات کلزا توصیه می شود : کشاورزان عزیز با پایش مزارع خود در صورت وجود آفت شته و کنترل و مبارزه بموقع علف های هرز در سطح مزارع خود اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید