Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

66 هکتار گلخانه در استان قزوین محصولات گلخانه ای تولید می کنند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : در حال حاضر 66 هکتار گلخانه در استان محصولات گلخانه ای تولید می کنند .

66 هکتار گلخانه در استان قزوین محصولات گلخانه ای تولید می کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین علی اکبری با اعلام این خبر افزود :  از این میزان 38 هکتار  سبزی و صیفی ، 9 هکتار توت فرنگی ، 8هکتار  زینتی و 11 هکتار  نشاء و پایه های رویشی می باشد.

وی ابراز امیدواری کرد :  در سال جاری با  بهره برداری از 17 طرح در دست  اجرا مصوب سال 98 به مساحت 14 هکتار و همچنین به مساحت 25 و نیم هکتار مصوبه بانک و آماده عقد قرارداد و حداقل 10 هکتار از گلخانه های مجتمع های نودهک قریب به 50 هکتار به مساحت گلخانه ها و سایبان های استان افزوده شود .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به توسعه کشت گلخانه ای در استان قزوین گفت :  بیش از 55 هکتار گلخانه مصوب کارگروه سال 98 استان در صورت تامین اعتبار در سال جاری عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد تا در سال های آتی به بهره برداری برسد.

وی یاد آور شد :  تولیدات کشاورزی به خصوص گلخانه ها با موضوعاتی مانند: اقلیم ، بازاررسانی ، مسایل کارگری و تامین بموقع نهاده ها روبرو هستند و  برا ی  بقاء و ادامه حیات آنها که متاسفانه با شیوع کرونا با مشکل روبرو هستند نیاز به کمک های دولتی اعم از اعتبارات یارانه ای و بلاعوض دارند تا سه ماه اول سال را پایدار باقی بمانند .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید