Iranian Agriculture News Agency

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

افزایش 6 درصدی کشت گندم در مزارع کشاورزی استان قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : در سال زراعی جاری کشت گندم در مزارع کشاورزی این استان 6 درصدرشد داشته است .

افزایش 6 درصدی کشت گندم در مزارع کشاورزی استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا استان قزوین مجید اسماعیلی با اعلام این مطلب افزود : در سال جاری 154 هزار و 456 هکتار از راضی کشاورزی استان به کشت گندم آبی و دیم رفته است که نسبت به سال زراعی قبل 6 درصد رشد داشته است .

همچنین طی کشت محصول جو 14 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد که امیدواریم در تولید غلات در استان با جهش تولید مواجه شویم .

وی اظهارد اشت : قیمت گندم برای امسال ۲۵۰۰ تومان اعلام شده که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد قیمت داشته که در سال جهش تولید ؛ اولین گام پایداری تولید محسوب می شود .

اسماعیلی با اشاره به وضعیت بارندگی در سال زراعی جاری خاطر نشان کرد : تاکنون 27۶ میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش بارش در استان داشته ایم .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : در حال حاضر در سطح ۱۴ هزار و ۶۰۰ هکتار تقریبا ۳۰ درصد مزارع آبی استان مبارزه با علف های هرز انجام شده و مبارزه و پایش با سن گندم در حال انجام است.

به گفته ی وی ؛ امسال مبارزه با سن مادر در سطح ۴۷ هز ار هکتار و پوره در سطح ۷۰ هز ار هکتار انجام خواهد شد .

وی تاکید کرد : در حال حاضر وضع مزارع گندم و جو بسیار خوب است و انشاا... با مبارزه بموقع با سن مادر محصول خوبی تولید خواهیم کرد.

به گفته ی اسماعیلی ؛ همچنین با توجه شرایط جوی مبارزه با ملخ در سطح ۵۱ هکتار در کانون ها ی ملخ در بخش طارم سفلی با جدیت در حال انجام است .

وی اضافه کرد : امسال تلاش زیادی انجام شده تا کود های مورد نیاز کشاورزان استان به موقع تامین شود .

این مقام مسئول تاکید کرد : در استان در زمینه تولید محصولات زراعی، باغی ، حفظ نباتات و مکانیزاسیون اقدامات خوبی انجام شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید