Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

20 میلیارد ریال تسهیلات توسط صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی دریافت شد

سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی گفت: در سال جاری صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی استان مبلغ 20 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

20 میلیارد ریال تسهیلات توسط صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی دریافت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی ساریخانی با اعلام این مطلب افزود : این طرح در راستای ساماندهی و معرفی صندوقهای اعتبارت خرد زنان روستایی به صندوق کارآفرینی امید استان  جهت دریافت تسهیلات اجرا شد که تا پایان سال 98  تعداد 40 صندوق موفق به دریافت این میزان تسهیلات شدند.

وی هدف از اعطای این تسهیلات  را ؛  ایجاد و راه اندازی صندوق های اعتباری خرد محلی  با حمایت از کسب و کارهای کوچک زنان روستایی و افزایش درآمد خانوارهای کم درآمد از طریق پرداخت وام های کوچک برای اشتغالات کوچک خانگی ذکرکرد.

ساریخانی تصریح کرد : صندوقهای اعتبارات خرد از رهیافت های مهم فقرزدایی در دهه های اخیر است که با ایجاد و گسترش فعالیت های درآمدزا به ویژه برای زنان کم درآمد، توسعه جوامع محلی را تسهیل می کند.

وی یاد آور شد : علاوه بر دولت ها، سازمانها و نهادهای مالی و توسعه ای بین المللی که تامین کننده هزینه اجرای این  برنامه ها هستند ؛  بانکهای اجتماعی با اهداف توسعه ای نیز از این صندوق ها و گروههای محلی را حمایت می کنند.

به گفته این مقام مسئول ؛ تاکنون 30 میلیارد ریال تسهیلات توسط صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی از صندوق کارآفرینی امید ، بانک توسعه تعاون و بانک کشاورزی دریافت شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید