Iranian Agriculture News Agency

ایجاد 3870 شغل جدید در بخش کشاورزی استان قزوین از ابتدای سال جاری

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استانداری قزوین گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون 3هزار و 871 نفر اشتغال جدید در بخش کشاورزی استان ایجاد و در سامانه استانی هفت سنگان ثبت شده است.

 ایجاد 3870  شغل جدید  در بخش کشاورزی استان قزوین  از ابتدای سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حمید رضا تبسمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استانداری قزوینبا اشاره به ایجاد بیشپاز 3هزار و 800 شغل جدید در بخش  کشاورزی استان قزوین از ابتدای سال جاری، گفت: در سال جاری ؛ میزان اشتغال پیش بینی شده دربخش کشاورزی 3هزار و 848نفر بوده که تاکنون بیش از صد درصد آن محقق شده و تمام شهرستانها به تعهدات اشتغال خود عمل کرده اند .

به گفته وی، بیشترین اشتغالزایی  با تعداد 982 نفر به شهرستان تاکستان اختصاص دارد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و درآمد زایی از مولفه‌های توسعه بخش کشاورزی است، گفت : دشت زرخیز قزوین ظرفیت مستعدی برای تولید محصولات کشاورزی و اشتغالزایی دارد؛ بنابراین باید از این پتانسیل بخوبی استفاده کرد.

به گفته تبسمی، بیشترین اشتغال ایجاد شده در بخش دام و طیور و آبیاری تحت فشار بوده است.

وی تصریح کرد: با  توجه به اینکه اعطای تسهیلات در بخش کشاورزی نقش بسزایی در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال دارد ؛ بخش قابل توجهی از اشتغالزایی و تثبیت اشتغال با اعطای تسهیلات رونق تولید، تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری ، تسهیلات بند الف تبصره 18، کمکهای فنی و اعتباری و مشاغل خانگی و تسهیلات خط 7 مکانیزاسیون  ایجاد شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید