Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

تولید 300 هزار تن گندم در استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال 300 هزار تن گندم در اراضی کشاورزی استان تولید می شود .

تولید 300 هزار تن گندم در استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه در مراسم افتتاح پروژه آبیاری تحت فشار روستای قدیم آباد با بیان این مطلب افزود: تولید غلات نیز در استان دارای اهمیت است و 106 هزار هکتار گندم دیم و 47 هزار و 800 هکتار نیز گندم آبی زیر کشت رفته که انتظار می‌رود 300 هزار تن گندم در استان تولید شود.

وی اظهار کرد: تاکنون پنج هزار و 500 هکتار داربستی کردن باغات و اجرای طرح فراز و بیش از 20 هزار هکتار بخش آبیاری تحت فشار انجام شده که باتوجه به پتاتسیل استان لازم است توجه بیشتری به این بخش شود.

خمسه بیان کرد: استان قزوین در زمینه تولید تخم مرغ از شرایط خوبی برخوردار است و در تولید گوشت قرمز نیز به دلیل افزایش قیمت دارای مازاد دام در استان هستیم اما در تولید مرغ گوشتی با مشکلی مواجه نیستیم.

وی ادامه داد: در بخش رونق تولید شاهد اتفاقات خوبی بویژه در بخش گلخانه‌ها هستیم و با صدور پروانه 166 گلخانه به مساحت 133 هکتار با شکوفایی در این بخش روبه رو خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی به طرح های قابل افتتاح در دهه فجر اشاره کرد و گفت : 98 پروژه عمرانی و تولیدی در استان افتتاح شد که 62 مورد آن پروژه آبی و خاکی با اعتبار 65 میلیارد تومان است که 36 میلیارد تومان سهم بخش دولتی، 13 میلیارد بخش خصوصی و مابقی نیز از کمک‌های بانکی بوده است.

وی ادامه داد: با افتتاح این پروژه‌ها برای 396 نفر اشتغال مستقیم و دو هزار و 849 نفر نیز اشتغال غیر مستقیم فراهم شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید