Iranian Agriculture News Agency

صورت گرفت:

رونمایی از ۲ رقم انگور مقاوم به سرما در استان قزوین

۱۱۰۰ رقم انگور در مرکز تحقیقات انگور در تاکستان نگهداری می‌شود

۲ رقم انگور مقاوم به سرمای پاییزه و بهاره با طول ماندگاری بالا ، مناسب برای تازه خوری و صادرات در قزوین رونمایی و به باغداران معرفی شد.

 رونمایی از ۲ رقم انگور مقاوم به سرما در استان قزوین

به گزارش ایانا در استان قزوین، بابک قرالی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی قزوین در مراسم رونمایی از ۲ رقم انگور مقاوم به سرما در این استان، گفت:این رقم ها که از طریق مطالعات مرکز تحقیقات انگور تاکستان به دست آمده، مناسب تازه خوری بوده و ماندگاری بالایی نیز دارند.

وی اظهار کرد: با وجود تولید بالای انگور در کشور و استان قزوین در صادرات محصول تازه با مشکلاتی روبرو هستیم که کشت این ارقام به رفع آنها کمک می‌کند.

این مسئول گفت: ارقام مناسب انگور که در مرکز تحقیقاتی انگور موجود است و آن را به شکل رایگان و یا با هزینه بسیار کم در اختیار باغداران قزوینی و دیگر نقاط کشور قرار می‌دهیم.

قرالی با اشاره به خسارات سالانه سرمازدگی به باغ های انگور، گفت: ارقام معرفی شده مقاوم به سرمای پاییزه و همچنین بهاره هستند.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی قزوین همچنین گفت: ۱۱۰۰ رقم انگور در مرکز تحقیقات این محصول در تاکستان نگهداری میشود که ۸۰۰ نمونه آن از داخل و سایر از کشورهای دیگر از جمله روسیه، ترکیه، ترکمنستان و فرانسه جمع آوری می شود.

وی در ادامه خواستار کمک مسئولان برای تامین آب مرکز تحقیقاتی انگور شد و اظهار داشت: تامین آب مورد نیاز این مرکز برای حفظ ارقام در حال نگهداری که از ذخایر ارزشمند کشاورزی کشور و استان به شمار می روند، ضروری است.

استان قزوین رتبه دوم تولید انگور و رتبه نخست تولید کشمش در کشور را داراست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید