Iranian Agriculture News Agency

در آیین سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی کشور

برگ زرین دیگری بر افتخارات کشاورزان استان قزوین افزوده شد

با انتخاب 10 نمونه ملی کشاورزی از استان قزوین در سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی برگ زرین دیگری را بر افتخارات این استان افزوده شد .

برگ زرین دیگری بر افتخارات کشاورزان استان قزوین افزوده شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در آیین سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی کشور که با حضور ریاست جمهوری، سرپرست وزارت جهادکشاورزی و دیگر مسوولین کشوری، لشکری و روسای سازمان جهادکشاورزی استان ها در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد ، ضمن تجلیل از نمونه‌های ملی بخش کشاورزی کشور از10 نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان قزوین نیز تجلیل شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در حاشیه این مراسم گفت : استان قزوین به لحاظ کشاورزی دارای جایگاه ویژه ای در تولید محوصلات کشاورزی کشور می باشد که الحمدالله طی دوسال گذشته با افزایش تعداد نمونه ملی از استان قزوین گواه برای جایگاه کشاورزی این استان است .

فاطمه خمسه گفت : در آئین تجلیل از تولیدکنندگان برتر ملی سال جاری 10 نمونه از استان قزوین در زیر بخش های دام ، باغبانی و زراعت ، آب و خاک و ترویج کشاورزی از شهرستان‌های استان انتخاب‌شده‌اند.

وی افزود : استان قزوین با 10 کشاورز نمونه ملی رتبه اول کشوری را از نظر تعداد تولید کنندگان نمونه ملی در بخش کشاورزی در سال 97 به خود اختصاص داد.

خمسه با قدردانی ازتلاش بهره برداران نمونه در زمینه تولید و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اظهارکرد: بهره وری از منابع آب و خاک ، افزایش راندمان تولید و تولید محصول سالم از شاخص های مهم در انتخاب نمونه های کشاورزی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین افزود: علاوه بر کمیت تولید و بهره وری در زمینه آب و خاک عواملی همچون سلامت و کیفیت محصول، استفاده از روش ها و فناوری های نوین و کمک به انتقال تجربه ها از دیگر شاخص های مهم انتخاب کشاورزان نمونه ملی کشور هستند.

وی اضافه کرد: سه نفر از این تعداد نمونه های استانی در بخش زراعت، 4 نفر در بخش باغبانی ، یک نفر در زمینه دام ، یک نمونه در بخش اب و خاک و یک نفر در بخش ترویج حائز رتبه های برتر ملی شده اند.

خمسه گفت : پس از تعداد 7 نمونه ملی در سال گذشته، امسال برای اولین با 10 نمونه ملی از استان قزوین انتخاب شدند.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید