Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

تردد و جابه‌جای دام بدون پلاک در استان قزوین ممنوع می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : براساس مصوبه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از 15 دیماه سال جاری صدور گواهی حمل بهداشتی – قرنطیه ای برای تردد دام فقط برای دام های دارای پلاک انجام می‌شود.

تردد و جابه‌جای دام بدون پلاک در  استان قزوین  ممنوع می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی شاپورزاده با اعلام این مطلب افزود: بر اساس مصوبه این قانون  به منظور رصد و پایش کالا‌های تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی، گواهی حمل بهداشتی – قرنطینه‌ای برای تردد دام شامل گاو، گاومیش، گوسفند، بزو اسب   از 15 دیماه منحصراً برای دام‌های دارای پلاک  انجام می شود.

وی گفت: دامدارانی که قصد حمل دام را در سطح استان قزوین دارند، قبل از حمل با مراجعه به نمایندگی تشکل های صنفی شامل اتحادیه دامداران ، اتحادیه دامپروی و یا نمایندگی های دامپزشکی سطح استان می توانند نسبت به دریافت پلاک ۱۶ رقمی اقدام کنند.

به گفته وی ، هر راس دام در این طرح یک شناسه و یا کد ملی ۱۶ رقمی اختصاصی دریافت خواهد کرد.

شاپور زاده  تعداد دام سبک استان را بالغ بر یک میلیون و یکصد هزار  راس و دام های سنگین  را هم بالغ بر 360 هزار  راس برآورد کرد.

معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین مزیت اجرای این طرح ها را جلوگیری از قاچاق و  سرقت و حتی چرای  غیر مجوز دام در  مراتع و و اراضی کشاورزی  دانست و اظهار داشت : پلاک ۱۶ رقمی دام ها در سامانه های وزارت جهاد کشاورزی  به ثبت می رسد و در آن  نژاد  دام، نام دامدار و مکان نگهداری دام ( دامداری ) نیز درج می شود.

این مسئول گفت: با اجرایی شدن کامل این طرح ، آمار دام موجود در استان نیز برای تصمیم گیری آینده دست اندرکاران این بخش تسهیل خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید