Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین

مساحت گلخانه‌های قزوین به بیش از ۲ برابر افزایش می‌یابد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : مساحت گلخانه‌های استان قزوین با راه اندازی و افتتاح طرح‌های شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان در سال آینده به ۲ برابر رقم فعلی افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین مجید اسماعیلی افزود:  در حال حاضر ۱۲۴ واحد گلخانه در مساحتی به وسعت حدود ۶۵ هکتار در استان قزوین دارای پروانه بهره برداری هستند.

وی با اشاره به آماده سازی و واگذاری اراضی شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان در ۷۱ هکتار،اظهار داشت: طرح های در دست اجرا در این شهرک تا سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرند و به این ترتیب مساحت گلخانه های استان به طور چشم گیری افزایش پیدا خواهد کرد.

مجید اسماعیلی همچنین گفت: هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات برای طرح های شهرک گلخانه ای نودهک در نظر گرفته شده و متقاضیان جهت دریافت وام به بانک ها معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه شهرک گلخانه‌ای نودهک در چندین فاز اجرا می شود، اظهار کرد: ساخت و آماده سازی فاز دوم این مجموعه پس از تکمیل فرایند واگذاری زمین در فاز اول آغاز خواهد شد.

اسماعیلی اظهار کرد: زیرساخت های لازم همچون در فاز نخست این شهرک گلخانه ای که اجرای آن از مصوبات سفر رییس جمهوری به قزوین بوده، ایجاد شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید