Iranian Agriculture News Agency

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

21 میلیون متر مکعب آب شاهرود به اراضی شیبدار تخصیص یافت

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت :تاکنون ۲۱ میلیون متر مکعب آب رودخانه شاهرود به اراضی شیب‌داری که باغات زیتون در آنها ایجاد شده اختصاص یافت .

21 میلیون متر مکعب آب شاهرود به  اراضی شیبدار تخصیص یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین احمد مستخدمی با اعلام این خبر افزود : سهم حقابه از آب شاهرود برای اراضی شیب دار قزوین سالانه ۲۵ میلیون متر مکعب تعیین شده است.

وی اظهار کرد: این حقابه آب مورد نیاز پنج هزار هکتار از باغ های زیتون واقع در اراضی شیب دار در مسیر شاهرود را تامین می کند.

مستخدمی تاکید کرد:  باغداران واجد شرایط برای دریافت آب از رودخانه شاهرود از سال ۸۸ نام نویسیکرده اند که تا سال 94 به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه تخصیص حقابه یاد شده بخش زیادی از مشکل آبرسانی به باغ های زیتون طارم سفلی را حل می کند افزود: امیدواریم با پیگیری های مسوولان استانی، وزرات جهاد کشاورزی و رایزنی با وزارت نیرو حقابه تعیین شده به اراضی شیب دار استان به طور کامل (۲۵ میلیون متر مکعب در سال) تخصیص داده شود.

مستخدمی یاد آور شد : ایجاد باغ های زیتون در اراضی شیب دار با هدف افزایش تولید روغن خوراکی ؛ یکی از سیاست ها و اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید