Iranian Agriculture News Agency

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قزوین :

اجرای طرح ارتقای بهره وری آب در بخش کشاورزی با همکاری فائو

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح ارتقاء بهره‌وری آب در بخش کشاورزی در ایران با همکاری فائو (SIDA) دراستان قزوین اجرا شده است .

اجرای طرح ارتقای بهره وری آب در بخش کشاورزی با همکاری فائو

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، احمد مستخدمی با بیان این مطلب افزود: طی چندین سفر کارشناسی و مدیریتی فائو و بازدید از پایلوت معرفی شده در استان ؛ عملیات اجرایی  این طرح از اسفند ماه سال  گذشته رسما شروع شده است .

وی هدف اصلی اجرای این طرح را؛ انجام آزمایشی مراحل مختلف عملیات حسابداری آب، محاسبه و تعیین بهره وری آب (با توجه به الگوی کشت در منطقه)، بررسی نقاط قوت و شناسایی اقدامات موثر، جلب مشارکت بهره برداران در منطقه و برنامه ریزی برای تعمیم به سایر حوضه ها و استانها برشمرد.

مستخدمی تصریح کرد : همه این مراحل بر اساس شرح خدمات، روشهای استاندارد و تحت نظارت کارشناسان سازمان فائو و بصورت مشترک و همزمان در 8 کشور ؛ مصر، الجزیره، اردن، لبنان، مراکش، فلسطین، تونس و جمهوری اسلامی ایران  انجام می شود و به اشتراک گذاری نتایج و تجربیات این پروژه در این کشورها  از دیگر اهداف  این طرح است.

وی ؛ تقویت جایگاه کشور در برنامه های بین المللی، آشنایی کارشناسان و مدیران ذیربط با اصول علمی و فنی بحث ارتقاء بهره وری آب در بخش کشاورزی با توجه به محدودیت موجود در منابع آب و بهره مندی از ظرفیت های آموزشی و استفاده از تجارب و یافته های سایر کشورهای ذینفع را از دستاوردهای مهم طرح ارتقای بهره وری آب در بخش کشاورزی ذکر کرد .

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت : تاکنون  کارگروه NMDT (بعنوان کارگروه ملی برنامه ریزی، نظارت و هدایت و با عضویت نمایندگان کلیه زیربخشهای ذینفع در پروژه از جمله وزارت نیرو، سازمان محیط زیست، معاونت های تخصصی، تحقیقات و دفاتر و زیر بخشهای مرتبط در سطح ستاد تشکیل شده است .

مستخدمی ؛ تشکیل کارگروه NPT-Q (بعنوان کارگروه استانی پروژه در محل پایلوت و با عضویت نمایندگان زیربخشهای متناظر در سطح استان بعلاوه نمایندگان بخش خصوصی ، تشکیل جلسات متعدد و تهیه Work-plan پروژه توسط کارگروه NMDT ، تهیه گزارش حسابداری سریع آب بعنوان پیش نیاز گام اول پروژه ، تهیه و تدوین آمار و داده های اطلاعاتی مورد نیاز و اعزام کارشناسان و مدیران برای شرکت در دوره ها و جلسات مربوطه به پروژه در کشورهای اسپانیا (3 نفر)، مصر (5 +2 نفر) از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید