Iranian Agriculture News Agency

معاون اداره کل دامپزشکی استان قزوین:

تولید خوراک دام و طیور در مراکز پرورش ممنوع است

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین تولید هر نوع خوراک دام و طیور در مراکز پرورش ممنوع است و فقط کارخانجات تولید خوراک واجد پروانه بهداشتی دامپزشکی مجاز به اقدام در این حوزه هستند.

 تولید خوراک دام و طیور در مراکز پرورش ممنوع است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین؛یدالله کلهر  با اعلام این خبر گفت: با توجه به تخصیص ارز دولتی به واردات نهاده‌های دامی به کشور و لزوم پایش این محموله‌ها طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور، تولید هرگونه خوراک دام و طیور در مراکز پرورش ممنوع است و پرورش دهندگان ملزم به دریافت خوراک مورد نیاز خود از کارخانجات تولیدی واجد پروانه بهداشتی دامپزشکی هستند.

 

وی با اشاره به امکان انتقال آلودگی‌های میکروبی و ویروسی به مزارع پرورش دام و طیور از طریق نهاده‌های دامی، افزود: در کارخانجات تولید خوراک واجد پروانه بهداشتی به دلیل حضور فعال دامپزشک مسئول فنی بهداشتی و نظارت بر اجرای ضوابط قرنطینه‌ای و تولید خوراک بر اساس دستورالعمل های بین‌المللی و همچنین پخت خوراک در دمای بالا، امکان انتقال آلودگی به مزارع پرورش کاهش یافته و رهگیری محصولات و نهاده‌ها نیز به سهولت انجام می‌شود.

 

کلهر خاطرنشان کرد: رصد و پایش نهاده‌های دامی بر عهده سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته و اداره کل دامپزشکی استان قزوین نیز با کمک معاونت بهبود تولیدات دامی در این زمینه پیشرو است.

این مسئول گفت: تولید و مصرف خوراک دام در واحدهای تولیدی زنجیره‌ای و دارای امکانات کارخانجات تولید خوراک که مورد تایید دامپزشکی باشد، بلامانع است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید