Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد :

مانور کنترل مگس میوه مدیترانه ای برای مبارزه با این افت در استان قزوین برگزار می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : مانور کنترل مگس مدیترانه برای امادگی عوامل و بهره برداران در مبارزه با این آفت انجام خواهد شد .

مانور کنترل مگس میوه مدیترانه ای برای مبارزه با این افت در استان قزوین برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه در جلسه پدافند غیر عامل کار گروه تخصصی کشاورزی سازمان که با حضور افشار مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری و اعضای ستاد برگزار شد با بیان این مطلب افزود : با توجه با اینکه قزوین جز ۱۰ استان برتر کشور در زمینه تولیدات باغی است با اقدامات پیشگیرانه بایستی از بروز افت در باغات وومزارع جلوگیری کرد.

وی اظهار داشت : جهاد کشاورزی با همکاری دامپزشکی و سایر دستگاهها در شهرستان با تشکیل کمیته ؛ اقدامات لازم را انجام دهند .

وی اضافه کرد : برای کنترل آفت در باغات بایستی اقدامات ترویجی و اموزشی مبارزه انجام شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه امنیت ؛ مهمترین اولویت جهاد کشاورزی است گفت : جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید ؛ اقداماتی را انجام داده که با توجه به اینکه استان حساسی در زمینه تولید محصولات کشاورزی و فراوردهای دامی هستیم تامین نهاه های به بهره برداران بخش از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

خمسه افزود:درسال زراعی گذشته نیز با اقداماتی توانستیم گندم و کالاهای اساسی مورد نیاز را به میزان کافی ذخیره سازی کنیم .

به گفته ی این مقام مسئول ؛ ذخیره سازی نهاده به میزان کافی انجام شده و برای ماهای پایانی سال و سال آینده نیز اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی به کنترال آنفلوانزا حاد پرندگان در استان اشاره کرد و گفت : این بیماری با اقدامات انجام شده در استان کنترل شده اما برای اطمینان بخشی مجددا دامپزشکی و جهادکشاورزی بایستی واکسیناسیون و بیمه مرغداران قرنطینه در اولویت قرار دهند.

وی بر لزوم اهمیت اقدامات پیشگیرانه برای کنترل بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان تاکید کرد.

خمسه یاد آور شد : در همین راستا ؛ برنامه ریزی و اقدمات لازم برای کنترل و مبارزه با آفت غلات و ملخ نیز در پایان سال انجام خواهد شد .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید