Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

200 هکتار از فضای کشت سبزی و صیفی استان به محیط گلخانه انتقال یافت

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر محدودیت کشت برای سبزی و صیفی در محیط باز تاکنون قریب به 200 هکتار از کشت محصولات آب بر همچون سبزی و صیفی به محیط گلخانه منتقل شده است.

200 هکتار از فضای کشت سبزی و صیفی استان به محیط گلخانه انتقال یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین علی اکبری با اعلام این خبر افزود : با برنامه ریزی توسعه گلخانه ها در سال جاری و با بهره برداری از مجتمع های گلخانه ای در اینده نزدیک ، به بیش از 1000 هکتار خواهد رسید .

وی اظهار داشت: این میزان سطح زیر کشت منتقل شده به محیط گلخانه ، ضمن افزایش راندمان تولید ، صرفه جویی 40 درصدی در مصرف بهینه آب  را  بدنبال داشته است .

اکبری به سیاست های تشویقی وزارت جهاد کشاورزی در جذب سرمایه گذاران برای توسعه گلخانه اشاره کرد و گفت: تولید گنندگان و سرمایه گذاران در صورت توسعه کشت در محیط بسته و گلخانه ؛ تسهیلات ویژه دریافت خواهندکرد .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛ تسهیل در صدور مجوزگلخانه، پرداخت تسهیلات و همچنین راه اندازی شهرک گلخانه ای نودهک را از دیگر برنامه های این سازمان برای حمایت از کشت گلخانه و انتقال کشت محصولات سبزی و صیفی در محیط گلخانه برشمرد.

 به گفته وی در حال حاضر بیش از  12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی  استان به زیر کشت  محصولاتی  همچون سبزی و صیفی رفته است که می توان با یک برنامه ریزی مدون  کشت این محصولات را با راندمان تولید بیشتر به  محیط گلخانه منتقل کرد .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید