Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

عملیات داشت از مهمترین مراحل باغداری است

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در امر باغبانی مرحله داشت و رسیدگی به درختان در فصل پائیر و زمستان مهمترین بخشباغبانی است .

عملیات داشت از مهمترین  مراحل باغداری  است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین علی اکبری افزود: در مرحله داشت و به نوعی خواب زمستانه درختان ، باغداران با اجرای عملیات هرس ،کود دهی ، سمپاشی و یخ آب زمستانه درخت را برایبار دهی جدید بایدآماده کنند .

به گفته وی در این مرحله باغداران ضمن قطع آبیاری به باغات ، نسبت به دادن کود های پتاسه ، محلول پاشی تشکیل میوه (فروت ست) ، سم پاشی علیه آب سیاه و آتشکبرعلیه بعضی از محصولات همچون گردو وزرد آلو اقدام کنند .

اکبری گفت : بهترین راه کنترل و مبارزه با آفات و بیماری در باغات جمع آوری شاخه هاو برگها و میوه های ریخته شده پای درختان است .

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزیاستان قزوین گفت : در حال حاضر بیش از 73 هزار هکتار باغ میوه در استان قزوین وجود دارد که سالانه از این باغات بیش از 600 هزار تن محصول برداشت می شود .

اکبری به کشاورزان توصیه کرد به منظور افزایش راندمان تولید و کنترل افت بیماری نسبت به هرس به موقع باغات و همچنین کود دهی درختان اقدام کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین بر آماده سازی وسایلی همچون  پلار باغی،دپوی مخلوط کاه وکود حیوانی وسیستمهای نوین مانند توربینهای بادی جهت کنترل سرمازدگی باغات تاکید کرد .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید