Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

47 هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت زغفران رفت

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : در حال حاضر بیش از 47 هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت محصول زعفران رفته است.

47 هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت زغفران رفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین علی اکبری با  اعلام  این خبر افزود :  از این میزان مزارع کشت شده  9.7 هکتار غیر بارور و تازه کاشت و 37.35 هکتار بارده است .

 وی  با  اشاره به این نکته که  به طور متوسط از هر هکتار  3کیلو گرم زعفران خشک در استان تولید می شود پیش بینی کرد : امسال بیش از  110 کیلو گرم محصول زعفران خشک در استان تولید شود .

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی  استان قزوین  تصریح  کرد : برای استحصال هر کیلو زعفران نیاز به 110 تا 170 هزار گل زعفران است .

وی  عمده  مناطق پراکنش کشت این محصول در سطح استان را ؛ اراضی مستعد شهرستانهای قزوین ، تاکستان ، آوج ، بوئین زهرا و آبیک ذکر کرد و گفت : کشت این محصول در اراضی آهکی قابلیت باردهی اقتصادی ضعیفی دارد .

وی یاد آور شد : در حال حاضر 83 نفر بهره بردار برای تولید محصول زعفران در استان فعالیت دارند .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : سازگاری زعفران با شرایط آب و هوایی سرد و خشک بهترین شرایط گل دهی را دارد بطوری که با بروز سرما شرایط رشد و گل دهی  این محصول فراهم  می شود.

اکبری بر  ایجاد شرکت تعاونی تولید و صنایع تبدیلی وابسته ، وجود فروشگاه به جهت تامین نهاده های زعفران ، تهیه پیاز گواهی شده در استان  و تهیه برند زعفران تولیدی استان را  برای حمایت از تولید کنندگان این محصول ضروری دانست .

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید