Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

استان قزوین پتانسیل کشت گیاهان علوفه ای را دارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : استان قزوین پتانسیل زیادی در کشت گیاهان علوفه ای دارد

استان قزوین پتانسیل  کشت گیاهان علوفه ای را  دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، مجید اسماعیلی در روز مزرعه چغندر قند که با حضور عزیز کریمی مدیر کل غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی و مدیران و کارشناسان ۵ استان کشور که در شهرستان البرز استان قزوین بر گزار شد با بیان این مطلب افزود: بر اساس برنامه ابلاغی  در زمینه  کشت گیاهان علوفه ای کم آب  بر اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

وی اظهار داشت :در حال حاضر ارزن ، ترتی کاله، خلر و ماشک ، سورگوم و اسپرس در برنامه الگوی کشت مزارع استان اجرا شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به پتانسیل کشاورزی دشت قزوین اشاره کرد و گفت :  هم اکنون ۴۸۹ هزار هکتار سطح اراضی کشاورزی  در استان وجود دارد که از این میزان ۲۶۲ هزار هکتار  اراضی ابی برا ی تولیدمحصولات زراعی و ۷۳ هزار هکتار باغ است.

اسماعیلی افزود: سالانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصولات زراعی  و 600 هزار تن محصولات زراعی در استان تولید می شود.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: اولین و مدرن ترین شبکه آبیاری کشور در استان قزوین است که سهمیه سالانه آن  ۲۷۸ میلیون مترمکعب می باشد.

وی یاد آور شد: استان قزوین جزو ۱۰ استان برتر کشور در تولید محصولات زراعی و باغی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به اهمیت و تولید کشت محصولات علوفه ای در استان اشاره کرد و گفت: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن نیاز علوفه ای استان است ،  که حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن  در استان تولید می شود.

اسماعیلی به  برنامه کشت گیاهان کم آب بر علوفه ای اشاره کرد و گفت :  در حال حاضر ۲ رقم چغندر قند علوفه ای(کارا و کی روش) در مزارع شهرستان البرز این استان کشت شده که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این دو رقم به ویژه رقم کی روش از اهمیت بالایی  برخوردار است .

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به شرایط مستعد استان ؛بتوانیم با استفاده از رقم های مناسب و جدید در راستای توسعه کشت گیاهان علوفه ای کم آب بر گامهای خوبی برداریم .

گفتنی است ؛ بازدید از سیلو و واحد دامی این مزرعه در شهرستان البرز از دیگر برنامه های روز مزرعه چغندر علوفه ای بود .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید