Iranian Agriculture News Agency

دبیر پدافند غیر عامل سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

روش های جدید در جلب مشارکت باغداران در مبارزه مگس زیتون موثر است

معاون توسعه مدیریت و منابع و دبیر پدافند غیر عامل سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : استفاده و بکارگیری از روش های جدید در جلب مشارکت باغداران در مبارزه با آفت مگس زیتون تاثیرگذار است .

روش های جدید در جلب مشارکت باغداران در مبارزه مگس زیتون  موثر است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین جعفر صادقی در جلسه پدافند غیر عامل سازمان  که با حضور اعضا برگزار شد با بیان این مطلب افزود :  از سالی که آفت مگس زیتون وارد کشور شده تاکنون به عنوان آفت عمومی به آن نگاه شده و مجبور شده ایم به تنهایی مبارزه با این آفت را انجام دهیم .

وی اظهار داشت : مبارزه و کنترل این آفت طی چندین سال در باغات  انجام شده که  متاسفانه هنوز این باور در بین بهره برداران  برای مشارکت در امر مبارزه حاصل نشده است .

صادقی بر لزوم اهمیت استفاده از روش های جدید برای جلب مشارکت کشاورزان در امر مبارزه با این آفت  تاکید کرد و گفت:  مبارزه و کنترل این آفت وظیفه ما نیست و برای کنترل آن باید با توجه به نوع  تنوع اقلیمی در هر منطقه کشاورزان را برای کنترل و مبارزه آفت آموزش داد .

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: در  پدافند غیر عامل بایستی قبل از وقوع اتفاق و مشکل پیشگیری کرد .

وی بر فعال سازی  کارگروه های  پدافند غیر عامل زیر بخش کشاورزی تاکید کرد .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید