Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان دامپزشکی کشور :

سالانه 15میلیون تن فرآورده های دامی در کشور تولید می شود

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت : سالانه 15 میلیون تن انواع فرآوده های دامی در کشور تولید می شود .

سالانه 15میلیون تن فرآورده های دامی در کشور تولید می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین دکتر رفیعی پور در دیدار با هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین که با حضور علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور ، محمد رضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور ، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ، زینالی مدیر کل دامپزشکی و مدیران این اداره کل برگزار شد با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر ۱۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در بخش دام و طیور در گردش است که برابر با در آمد سالانه نفت است .

وی اظهار داشت: ظرفیت دام کشور ۵۵ میلیون است که ۹۰ درصد آن دام سبک است، از این سرمایه باید صیانت کنیم زیرا شغل کشاورزی و دامداری پایدار است و تامین غذای مردم را بر عهده دارد.

علیرضا رفیعی پور تصریح کرد: دامپروری یک شغل اجدادی است که امنیت اقتصادی این میزان سرمایه با توجه به تحریم ها و مشکلات اقنصادی کار بسیار سختی است .

وی گفت: در حوزه تولیدات دامی به مرحله صادات رسیده ایم و با توجه به افزایش دو برابری جمعیت و رشد مصرف با افزایش تولیدات و ارتقا کیفیت اقدام به صادات کرده ایم و این اتفاق مبارکی است که نظام دامپزشکی و تولید کنندگان در شرایط سخت جنگ و تحریم ایجاد کرده اند .

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه با بیان اینکه امنیت غذایی با تکیه بر خانواده ۴۰ هزار نفری دامپزشکی محصول با کیفیت تولید می کند گفت : در حوزه اشتغال بخش دام و طیور نیز اقدامات خوبی انجام شده و توانسته این در این زمینه موفق عمل کنیم.

وی یاد آور شد: کار بهداشت هزینه بر است و برای رسیدن به سلامت تولیدات محصول باید بهداشت را رعایت کرد .

رفیعی پور اضافه کرد : در همین راستا در سال های گذشته بیماری آنفلوآنزا بین ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان خسارت زد که با ۱۰۰ میلیارد تومان می توان از بروز آن جلوگیری کرد.

این مقام مسئول بر حل بسیاری از مشکلات و مسایل حوزه دام و طیور با داشتن برنامه ریزی مناسب تاکید کرد .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید