Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین :

استان قزوین جایگاه خاصی در تولید محصولات دامی دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : قزوین جزو استانهایی که از لحاظ تولید محصولات دامی جایگاه خاص و ویژه ای در سطح کشور دارد .

استان قزوین جایگاه خاصی در تولید محصولات دامی دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه در دیدار با هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین که با حضور علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور ، محمد رضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور ، زینالی مدیر کل دامپزشکی و مدیران این اداره کل برگزار شد ضمن تبریک روز دامپزشکی با بیان این مطلب افزود : استان قزوین یک استان خاص درتولیدات دامی می باشد و تاکنون با همکاری کلیه دستگاههای اجرایی اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است .

وی با اشاره به اینکه نقش و جایگاه دامپزشکی کمک به تولید و سلامت غذا است گفت : طی چند سال اخیر استان با چالش های بزرگی گریبان گیر بود که یکی از انها آنفلونزای مرغی بود که با کمک دامپزشکی مهار شد و طی دو سال گذشته؛ با عزم جدی بخش خصوصی و درایت سازمان دامپزشکی ؛ واکسیناسیون بخوبی انجام و استان بطور کامل پاک شد و تاکنون هیچ اثری از این بیماری در استان مشاهده نشده است .

خمسه افزود : در حال حاضر بسیاری از استانهای همجوار درگیر مشکلات و بیماری های دامی هستند اما در استان قزوین بلحاظ حضور متخصصان خوب دامپزشکی بسیاری از بیماری ها کنترل شده است .

وی خاطر نشان ساخت : با وجود تحریم ها در کشور توانسته ایم بسیاری از نهاده های مورد نیاز دامداران را خارج وارد کنیم و در این زمینه موفق عمل کرده ایم .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید