Iranian Agriculture News Agency

برگزاری سایت الگویی تولیدی ترویجی گندم آبی در آبیک

به منظور ارتقای سطح علمی، سایت الگویی تولیدی ترویجی گندم آبی در منطقه بشاریات شهرستان آبیک برگزار شد.

برگزاری سایت الگویی تولیدی ترویجی گندم آبی در آبیک

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین،  با تکمیل شدن مراحل رشدی گندم و پیش از آغاز برداشت محصول مراسم روز مزرعه و انتقال یافته‌های تحقیقاتی با حضور محققین، کارشناسان  پهنه، مسئول مرکز و جمعی از گندمکاران عضو سایت الگویی تولیدی ترویجی گندم آبی برگزار شد.

همچنین با پایان یافتن مراحل رشدی و پیش از شروع برداشت، اعضای اصلی و تابعی سایت الگویی تولیدی ترویجی گندم آبی منطقه بشاریات از توابع شهرستان آبیک؛ نتایج حاصل از اجرای طرح انتخاب مشارکتی ارقام (pvs) و مقایسه مشارکتی سطوح مختلف مصرف کودی(PNT) مشاهده و مورد مقایسه قرار دادند.

دراین کارگاه آموزشی؛ در بخش انتخاب مشارکتی ارقام 7 رقم مختلف گندم شامل ارقام اروم، پارسی، سیوند، پیشتاز، پیشگام، بهاران و سیروان در کرت‌های با ابعاد و عملیات زراعی یکسان مقایسه شد.

همچنین در بخش مربوط به مقایسه مشارکتی کودی کودهای گوگرد گرانوله، سولفات پتاسیم و سولفات روی به صورت پایه در چندین سطح با مقادیر متفاوت استفاده و مورد مقایسه قرار گرفته شد.

گفتنی است؛ این کارگاه آموزشی ترویجی در اراضی زراعی کشت و صنعت هزار جلفا برگزار شد و شرکت کنندگان از نزدیک کرت‌های اجرایی را  مشاهده و به پرسش‌های مطرح شده از سوی شرکت‌کنندگان پاسخ‌های لازم داده شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید