Iranian Agriculture News Agency

۶۰ کشاورز قزوینی برای دریافت ماشین آلات کشاورزی به بانک معرفی شدند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از معرفی ۶۰ کشاورز قزوینی به بانک برای دریافت ماشین آلات و ادوات کشاورزی در طرح جهش تولید در دیمزارهای این استان خبر داد.

۶۰ کشاورز قزوینی برای دریافت ماشین آلات کشاورزی به بانک معرفی شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی راه‌انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  روز دوشنبه در وبینار طرح جهش تولید در دیمزارها که با حضور فرامک عزیزکریمی دبیر طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور برگزار شده بود، با بیان این مطلب افزود: از این تعداد ۲۵ کشاورز موفق به دریافت ماشین آلات و ادوات کشاورزی شده‌اند.

وی اضافه کرد:  ۵۹ هزار و ۹۱۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون تحت کشت طرح جهش تولید در دیمزارها قرار گرفته که از این میان ۳۶ هزار و ۶۸۸ هکتار تحت پوشش بیمه قرار دارد.

راه انجام بیان داشت: سطح برنامه طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین ۷۲ هزار هکتار است که تاکنون ۸۳ درصد آن محقق شده است.

این مسئول تصریح کرد: محصولات کشت شده شامل ۵۲ هزار هکتار گندم و هفت هزار و ۱۶۱ هکتار جو و مابقی سایر علوفه‌ها، غلات و تریتیکاله است که برای آن با ۹۵۳ بهره بردار بخش کشاورزی قرارداد منعقد شده است.

به گفته راه انجام، از ابتدای فصل کشت تاکنون ۱۱۳ مورد کارگاه آموزشی،‌روز مزرعه و گردهمایی جمعا به تعداد ۲ هزار و ۵۸۸ نفر روز برای کارشناسان و کشاورزان برگزار شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید