Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت قرار دادی چغندر قند می رود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : بر اساس برنامه ابلاغی در سال زراعی جاری دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان برای کشت قراردادی چغندر قند تعیین شده است.

۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت قرار دادی چغندر قند می رود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین،  علی راه انجام در  نشست کمیته فنی چغندر قند که بمنظور تدوین برش ابلاغی کشت در سطح شهرستانها و تدوین بسته حمایتی  برگزار شد با بیان این مطلب افزود : این استان ظرفیت مستعدی برای کشت و تولید چغندر قند دارد  و وجود کارخانه قند نیز در این استان بر این پتانسیل می افزاید.

علی راه انجام افزود: با اجرای بموقع تعهدات شامل بذر، نهاده و ... می توان ظرفیت تولید چغندر قند را در استان را افزایش داد که در صورت تحقق این امر می توانیم تامین کننده محصول چغندر قند برای سایر شهرهای همجوار باشیم.

وی یادآور شد: اولویت اول در الگوی کشت و جایگزینی محصول در شهرستان بوئین زهرا است چرا که بدلیل  وجود کارخانه قند در حیطه جغرافیایی آن شهرستان  و اینکه بدلیل نزدیکی باعث کاهش هزینه کاشت برای کشاورز می شود.

وی اضافه کرد: شهرستانهای البرز به دلیل عملکرد بالای مزارع و همچنین آبیک ، قزوین ، آوج و تاکستان نیز در اولویت های بعدی کشت این محصول قرار دارند.

راه انجام از مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه خواست ؛ کشاورزانی که سطح زیر کشت مناسب ، پتانسیل بالا و مکانیزه خوبی در سطح شهرستان دارند را بمنظور کشت چغندر قند در مزارع کشاورزی ترغیب کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید