Iranian Agriculture News Agency

۵۸۰۰ هکتار از کشت‌های قراردادی استان قزوین تحت پوشش بیمه قرار گرفت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : ۱۸ هزار هکتار کشت قراردادی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در استان قزوین محقق شده که ۵۸۰۰ هکتار آن تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

۵۸۰۰ هکتار از کشت‌های قراردادی استان قزوین تحت پوشش بیمه  قرار گرفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عصر امروز در نشست وبیناری کودهای شیمیایی یارانه‌ای و کشت قراردادی که با حضور سید مجید موسوی مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرکل امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده بود، افزود: افزایش پوشش بیمه کشت قراردادی در دستور کار دارد و تا هفته‌های آینده این رقم افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: هم اکنون با تحقق این میزان کشت قراردادی برای گندم آبی در استان قزوین نزدیک به ۳۷ درصد برنامه کشاورزی قراردادی در استان محقق شده است.

راه انجام تصریح کرد: با همکاری کارشناسان پرتلاش سازمان جهاد کشاورزی میزان کشت قراردادی نسبت به هفته گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

این مسئول در خصوص توزیع کودهای شیمیایی یارانه‌ای نیز اظهار داشت: ۴۳ هزار و ۸۹۷ تن کود شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه در مجموع معادل ۵۴ درصد کودهای تحویلی به استان در بین کشاورزان توزیع شده است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید