Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

همراهی دستگاه قضایی با مدیران اجرایی نویدبخش حذف موانع تولید است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: همراهی دستگاه قضایی و نظارتی با مدیران اجرایی در بخش کشاورزی نویدبخش حذف واقعی موانع تولید است.

همراهی دستگاه قضایی با مدیران اجرایی نویدبخش حذف موانع تولید است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شرکت ملی شیمی کشاورز که با حضور سعید اقبالی بازرس کل استان همراه بود، افزود: هدف از حضور نمایندگان دستگاه قضایی در واحد‌های تولیدی آشنایی با مشکلات بخش کشاورزی و برداشتن موانع است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه نگاه دستگاه قضایی در استان قزوین کمک به بخش کشاورزی است و باید از این فرصت استفاده کرد تا مسیر تحول بخش کشاورزی و آهنگ توسعه استان شتاب بگیرد.

افلاطونی تصریح کرد: دشت قزوین در سال ۵۴ به عنوان قطب کشاورزی کشور انتخاب شد و امروز به نقطه‌ای رسیده که برخی محصولات آن مثل کشمش تا قاب اروپا صادر می‌شود.

این مسئول بیان داشت: امروز در هر زیر بخش کشاورزی کلی اشتغال ایجاد شده است و با کمک دانش فنی و بروز،  کلش که سه دهه پیش یک معضل محسوب میشد، اکنون با کمک فناوری این ضایعات تبدیل به کمپوست و درآمدزایی شده است.

افلاطونی خاطرنشان کرد: متاسفانه در جامعه ما هنوز سموم کشاورزی جز دارو محسوب نمی‌شوند و همین مسئله باعث شده تا تجویز سم خارج از مدیریت و نظارت گیاهپزشکان باشد، بر همین اساس امسال استان قزوین پایلوت نسخه نویسی گیاهپزشکی در کشور قرار گرفت تا بتوانیم فرهنگ داروخانه گیاهی را نهادینه کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: شرکت شیمی کشاورز می‌تواند در حوزه کشاورزی قراردادی، آموزش و ترویج محصولات جدید، پسماندهای ویژه و حذف باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی وارد عمل شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید