Iranian Agriculture News Agency

افزایش ۷۹ درصدی ا کشت مستقیم غلات در اراضی کشاورزی قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از افزایش کشت مستقیم (بدون شخم) محصولات غلات به میزان ۷۹ درصد نسبت به سال گذشته در این استان خبر داد.

افزایش ۷۹ درصدی ا کشت مستقیم غلات در اراضی کشاورزی قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی راه انجام روز دوشنبه در نشست وبینار طرح جهش تولید در دیمزارها که با حضور سهراب سهرابی مجری طرح گندم کشور برگزار شد، افزود: این میزان کشت تاکنون یک هزار و ۶۳۷ هکتار بوده که در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها نسبت به سال ۱۴۰۰ (۹۱۱ هکتار) با افزایش بسیار چمشگیری همراه بوده است.

وی اضافه کرد: کاهش مصرف سوخت، افزایش مواد آلی خاک و همچنین حفظ پایداری تولید از مزایای کشت مستقیم غلات است که عملکرد رو به رشدی از خود برجای گذاشته است.

راه انجام در ادامه به تحقق ۵۳ درصد سطح کشت غلات در طرح جهش تولید در دیمزارها اشاره کرد و گفت: تعهد طرح جهش تولید در دیمزارها برای سال جاری ۶۰ هزار هکتار است که تاکنون ۳۲ هزار و ۸۶ هکتار از غلات در قالب این طرح کشت شده است.

این مسئول تصریح کرد: تاکنون  ۲۸ هزار و ۳۳۶ هکتار گندم، سه هزار و ۷۲۰ هکتار جو و ۳۰ هکتار تریتیکاله در طرح جهش تولید در دیمزارها کشت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: همچنین تا این مدت ۵۴۰ کشاورز طرف قرارداد در طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین مشغول کشت غلات هستند و از این میان ۲۰ نفر نیز برای دریافت ادوات کشاورزی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

گفتنی است، طرح جهش تولید در دیمزارها اقدامی مشترک از سوی وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است که با هدف تحول بنیادی در عرضه کشت دیم برای دومین سال پیاپی اجرایی می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید