Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

ضرورت رفع موانع تولیدات باغی استان قزوین با کمک ظرفیت‌های دانش بنیان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از ضرورت رفع موانع تولیدات باغی و مشکلات پیش روی این بخش با استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانش بنیان مرکز تحقیقات خبر داد.

ضرورت رفع موانع تولیدات باغی استان قزوین با کمک ظرفیت‌های دانش بنیان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی راه انجام روز دوشنبه در نشست بررسی راهکارهای همکاری بیشتر بخش باغبانی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین افزود: با کمک ظرفیت‌های علمی و طرح‌های تحقیقاتی مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی می‌توان به رفع چالش‌ها و موانع موجود اقدام کرد.

وی اضافه کرد: محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان ظرفیت‌های علمی و پژوهشی در کنار تجارب کارشناسان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی می‌توانند با مسئله یابی بخش اعظمی از مشکلات حوزه باغبانی را مرتفع سازند.

راه انجام تاکید کرد: با توجه به شعار سال مبنی بر تحقق کشاورزی دانش بنیان اولویت سازمان جهاد کشاورزی بهره مندی از ظرفیت‌های علمی در راستای پیشبرد سازمانی و ارتقای اقتصاد کشاورزی استان است.

این مسئول در ادامه به فقدان آلاینده‌های غیرمجاز در سه محصول پیاز، گوجه فرنگی و سیب زمینی در استان قزوین خبر داد و گفت: با توجه به نظارت‌های مستمر بر تولید محصولات زراعی و همچنین دغدغه تولید و تامین مواد غذایی سالم در کشور پس از آزمایش نهادهای متولی این سه محصول سالم ارزیابی شد.

گفتنی است، این نخستین نشست مشترک بین کارشناسان مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی و محققان مرکز تحقیقات است که با هدف رفع چالش‌های حوزه تولید باغی صورت گرفته و به صورت مستمر ادامه دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید