Iranian Agriculture News Agency

مدیر پیشران طرح طبیعت گردی و گردشگری کشاورزی و جنگلکاری حوزه شور در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

یک باغ ۲۱۰ هکتاری زیتون در طارم سفلی مجوز گردشگری گرفت

مدیر پیشران طرح طبیعت گردی و گردشگری کشاورزی و جنگلکاری حوزه شور در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از اهدای مجوز گردشگری کشاورزی به یک باغ ۲۱۰هکتاری زیتون واقع در بخش طارم سفلی شهرستان قزوین خبر داد.

یک باغ ۲۱۰ هکتاری زیتون در طارم سفلی مجوز گردشگری گرفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، آزیتا اسدی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از این مجموعه با اعلام این خبر افزود: این مجموعه  که به عنوان چهارمین مرکز گردشگری کشاورزی استان مجوز گرفته واقع در کشت و صنعت خندان بوده که ۱۵۰ هکتار از باغ ارقام سنتی زیتون مربوط به سال ۷۲ را درون خود جای داده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۶۰ هکتار باقی مانده از این مجموعه گردشگری کشاورزی به عنوان اولین باغ زیتون متراکم ارقام روغنی در سطح استان قزوین احداث شده و گردشگران از مراحل مختلف روغن گیری بازدید می‌کنند.

اسدی بیان با بیان اینکه برای گردشگران حوزه کشاورزی فرآیند کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی بسیار قابل توجه است، گفت: مجموعه کشت و صنعت خندان تنها نهالستان دارای مجوز تولید نهال زیتون استاندارد در استان قزوین است که سالانه یک میلیون اصله نهال از ارقام  متراکم روغنی را تولید می‌کند که می‌تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

این مدیر پیشران همچنین تصریح کرد: با وجود اینکه در گردشگری کشاورزی به وجود زیرساخت نیاز نداریم، اما مدیریت این مجموعه تصمیم به ساخت یک هتل گرفته تا بتواند شرایط اقامتی مناسبی را برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم سازد.

اسدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار واحد کشاورزی در استان قزوین موفق به دریافت مجوز گردشگری کشاورزی شده است و تعداد دو واحد نیاز به تمدید دارد که به زودی پس از انجام بازدید کارشناسی توسط سازمان جهادکشاورزی و اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در خصوص تمدید یا عدم تمدید مجوز تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید