Iranian Agriculture News Agency

مدیر پیشران پروژه کاداستر اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

صدور اسناد اراضی کشاورزی برای سه روستای استان قزوین در حال تکمیل است

مدیر پیشران پروژه کاداستر اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : صدور اسناد کشاورزی سه روستای این استان شامل رحمت آباد بزرگ، حاجی تپه و مزرعه قوشچی مربوط به شهرستان های بویین زهرا، آبیک و قزوین تا پایان سال تکمیل می‌شود.

صدور اسناد اراضی کشاورزی برای سه روستای استان قزوین در حال تکمیل است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، محمد احمدی با اعلام این خبر افزود: مجموعه مساحت این سه روستا حدود دو هزار هکتار و تعداد اسناد آن‌ها نزدیک به یک هزار فقره است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این روستاها صدور اسناد کشاورزی برای دو مجتمع بزرگ کشت و صنعت به مساحت حدود ۲ هزار هکتار و به تعداد حدود ۲۵۰ فقره در شهرستانهای بوئین زهرا و آبیک نیز به پایان رسیده است.

احمدی بیان داشت: از بین ۶۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان قزوین تا به حال ۳۷ درصد اراضی در مجموعه امور اراضی استان کاداستر (حدنگاری شده ) و برای تطبیق و مستندسازی در راستای صدور اسناد کشاورزی در دستور کار اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قرار دارد.

این مسئول  تاکید کرد : متولی کاداستر اراضی کشاورزی بر اساس آخرین تصمیمات اخذ شده در سطح ملی بر عهده سازمان ثبت اسناد و املاک گذاشته شده و جهاد کشاورزی باید در این حوزه یاری برساند.

این مدیر پیشران در ادامه تاکید کرد : صدور اسناد اراضی کشاورزی علاوه بر رفع مشکلات و تعیین تکلیف نهائی مالکیت اراضی، در یکپارچه سازی و جلوگیری از تغییر کاربری بسیار اهمیت دارد و باید در این رابطه اهتمام ویژه لحاظ شود.

احمدی خاطر نشان کرد: صدور اسناد اراضی کشاورزی نیازمند تلاش گسترده و دقت بسیار بالاست، چون مساله حقوق متقابل مردم با مردم و همچنین مردم و دولت در میان است و نباید حقی از کسی ضایع شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید