Iranian Agriculture News Agency

برگزاری نشست روند اجرایی طرح کم‌فشار هوشمند چاه های عمومی در شهرستان بوئین زهرا

نشست پیگیری روند اجرایی طرح کم فشار هوشمند چاه های عمومی در روستای خوزنین از توابع شهرستان بوئین زهرا برگزار شد.

برگزاری نشست روند اجرایی طرح کم‌فشار هوشمند چاه های عمومی در شهرستان بوئین زهرا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در این نشست که با حضور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا و مجری و نمایندگان طرح و کارشناسان فنی آب و خاک برگزار شد ضمن ارائه آخرین اقدامات انجام شده در خصوص اجرای طرح ۱۱۰۰ هکتاری که در دو بخش تجمیع منابع آبی چاه های عمومی و تحویل حجمی منابع آبی بصورت هوشمند می باشد ارائه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا در این نشست گفت: طرح سامانه نوین آبیاری روستای خوزنین بصورت پایلوت کشوری و با هدف بهبود و ارتقای مدیریت آبیاری و بهره‌گیری از موضوع حکمرانی صحیح آب به مزرعه و حسابداری آب آغاز شده است.

علی همت زاده با تاکید بر لزوم اهمیت برگزاری جلسات منظم وبررسی مشکلات افزود: با توجه به اقلیم منطقه و مشکلات مربوط به کم آبی، تسریع در روند اجرا و بهره برداری کامل طرح ضروری است.

گفتنی است؛ بخش تجمیع منابع آبی بصورت شبکه ای از لوله گذاری به میزان ۲۸ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۵۳۹۷۰ میلیون ریال بصورت بلاعوض دولتی در فاز اول اجرا و  بخش تحویل حجمی آبی بصورت هوشمند با اعتباری بالغ بر ۳۷۲۷۰ میلیون ریال به عنوان فاز دوم در حال اجرا است که اقدامات لازم برای خرید تجهیزات مورد نظر انجام شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید