Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

سلامتکده قزوین در دو نقطه مکانی جانمایی شده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای احداث مرکزی تحت عنوان سلامتکده با هدف تشخیص و درمان امراض از طریق گیاهان دارویی و طب سنتی در دو نقطه از استان قزوین جانمایی صورت گرفته است.

سلامتکده قزوین در دو نقطه مکانی جانمایی شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز شنبه در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه آزاد که با حضور حکیم حسین خیراندیش پدر طب سنتی ایران افزود: یکی از این مکان‌ها در محدوده بوستان باراجین و دیگری در ایستگاه گیاهان دارویی در زراباد الموت شرقی  واقع شده است که پس از کارشناسی لازم یکی از آن‌ها انتخاب خواهد شد.

وی اضافه کرد : قبلا نیز تحت عنوان شهرک گیاهان دارویی یک مصوبه در سفر رییس جمهور به استان قزوین به تصویب رسیده که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

افلاطونی تاکید کرد : افزایش تولید گیاهان دارویی، ایجاد مکانی برای تشخیص و درمان در قالب مجموعه سلامتکده و آموزش طب سنتی از عمده مواردی است که برای سازمان جهاد کشاورزی اولویت دارد.

این مسئول بیان داشت: خوشبختانه امکان قرارداد برای ایجاد سایت گیاهان دارویی تحت قانون منابع طبیعی وجود دارد و از آنجایی که مردم استان قزوین به طب سنتی علاقمند هستند، این امکان فراهم است.

به گفته افلاطونی استان قزوین ظرفیت های مناسبی برای توسعه صنعتی گیاهان دارویی دارد.

گفتنی است، در این نشست سید علی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی، اسمعیل زینالی خسرقی رییس دانشگاه آزاد، محسن قاسم زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و سایر اساتید و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید