Iranian Agriculture News Agency

مدیر پیشران پروژه انگور و کشمش سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

یک هزار و ۲۰ هکتار نهال انگور صادراتی در باغات کم بازده قزوین کاشته می‌شود

مدیر پیشران پروژه انگور و کشمش سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از کاشت نهال ارقام انگور صادراتی در سطح یک هزار و ۲۰ هکتار از باغ‌های کم بازده این استان خبر داد.

یک هزار و ۲۰ هکتار نهال انگور صادراتی در باغات کم بازده قزوین کاشته می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حامد رحمانی با اعلام این خبر افزود: این ارقام به دلیل پرمحصول بودن و ضریب تولید بالا با هدف صادرات در باغات کم بازده (درجه ۳) کاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: باغ درجه ۳ انگور به باغ‌هایی گفته می‌شود که میزان عملکرد آن کمتر از پنج تن در هکتار است، با این حساب حذف و جایگزینی این باغ‌ها  با ارقام پرمحصول از برنامه‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.

رحمانی بیان داشت: با هدف توسعه صادرات محصول انگور در استان قزوین طرحی با همین عنوان تدوین شده و آماده تصویب و اجرایی شدن است.

این مسئول بیان داشت: در این طرح شناسایی مشکلات اساسی در کشت ، داشت و برداشت محصول انگور ، ارائه نقشه راه، راهکارهای پیشنهادی در افزایش کمی و کیفی محصول انگور و کشمش و تعیین میزان اعتبارات لازم برای عملیاتی شدن برنامه کوتاه مدت لحاظ شده است.

رحمانی خاطرنشان کرد: توسعه کمی و کیفی محصول انگور از تازه خوری تا فرآوری آن به شکل کشمش یکی از برنامه‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی محسوب می‌شود که در سفر رییس جمهور به استان قزوین نیز مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید