Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

برنامه‌های توسعه‌ای دام و طیور قزوین با اهتمام و جدیت عملیاتی شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برنامه‌های توسعه‌ای جدید دام و طیور این استان به تمامی مدیران مربوطه ابلاغ شده و باید با جدیت و اهتمام دنبال شود.

برنامه‌های توسعه‌ای دام و طیور قزوین با اهتمام و جدیت عملیاتی شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی عصر امروز در نشست هماهنگی با کارکنان معاونت بهبود تولیدات دامی، امور عشایر و اداره کل پشتیبانی امور دام استان افزود: ۱۸ شهر جدید داریم که قبلاً روستا بودند و الان خواهان بیرون بردن دام از مناطق مسکونی هستند، این مهم باید در قالب احداث مجتمع  دامپروری مورد پیگیری قرار گیرد؛ قطعا با این اقدام برخورداری بهره برداران از تسهیلات بیشتر خواهد شد.

وی در خصوص وظایف معاونت بهبود تولیدات دامی گفت: اجرایی ساختن فرهنگ مصرف مرغ سایز که مصوبه استان قزوین است و به تمامی بخش‌ها ابلاغ شده باید مورد اهتمام قرار گیرد تا به جایی برسیم که مرغ ۴۳ روز از مرغداری برای کشتار ارسال شود.

افلاطونی اضافه کرد: در حوزه خودکفایی خوراک دام و طیور باید از ظرفیت اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات و نوآوری سازمان استفاده کرد تا بتوانیم با محوریت دانش بنیان به تحقق آن دست یابیم.

این مسئول تاکید کرد: سامانه فروش مرغ و دام باید تکمیل و اجرایی شود، یعنی یک مرغ یا دام از زمان پرورش در واحد تولیدی تا کشتار و سپس مصرف قابلیت رصد شدن داشته باشد و افرادی که خواهان فروش هستند در این سامانه ثبت کنند.

افلاطونی بیان داشت: معاونت دام باید در حوزه کشاورزی قراردادی وارد عمل شود، به طوری که شرایطی فراهم شود تا بین دامدار یا مرغدار و کارخانجات فرآوری قراداد منعقد شود که بتوان زنجیره تولید را به خوبی محقق ساخت.

مقام ارشد سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به برنامه حوزه شرکت پشتیبانی امور دام اشاره کرد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام یک شرکت تجاری است که باید در تجهیز و نوسازی انبارها هزینه کند، وظیفه دیگر این نهاد نظارت بر کار کشتارگاه‌ها است که محصولی سالم و استاندارد به دست مصرف کننده برسد.

افلاطونی ادامه داد: در حوزه عشایر کارهای زیادی را تدوین شده و باید انجام شود، مثلاً اجرای دقیق مصوبات سفر رییس جمهوری به استان قزوین در راستای تکمیل طرح‌های نیمه تمام، ارتقای رفاه معیشتی و افزایش تولید عشایر منجر تنها بخشی از اهم وظایف است.

وی تصریح کرد: گردشگری عشایری و برندسازی محصولات آن‌ها و همچنین تحقق کشاورزی قراردادی با عشایر از اولویت‌های دیگر در استان قزوین است.

 افلاطونی خاطرنشان کرد: کارشناسان هر بخش باید بر اساس برنامه‌های مدیر یا معاون همان بخش تلاش کرده و در راستای تحقق آن کوشش کنند که بتوانیم تحولی اساسی در بخش کشاورزی استان قزوین ایجاد کنیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز گفت: ترکیب نیروهای جهاد کشاورزی آمادمیک و تجربی است، از این ظرفیت و توان باید در راستای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن به کار بست.

حجت الاسلام ولی الله مصائبی با بیان اینکه کشورهای غربی سعی در عقب نگهداشتن توان علمی ایران هستند، گفت: کشورهای خاورمیانه هرگز عقب افتاده نبودند، بلکه برنامه مدرنیسم غرب بود که تلاش کردند تا این کشورها از دسترسی به زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری دور بماند.

یوسف جلوخانی سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در ادامه این نشست گفت : تقویت زنجیره‌ای تولید در دستور کار است که بتوانیم تولیدات این بخش را توانمند کنیم.

وی اضافه کرد : یکی از مهم ترین کارها افزایش سود و منفعت اقتصادی برای تولیدکنندگان است که اگر زنجیره تولید را افزایش دهیم قطعا وضعیت جاری را متحول می‌سازد.

سعید ابیت  مدیر امور عشایر استان قزوین گفت: اولویت ما تکمیل طرح‌های نیمه تمام در بخش عشایر است.

وی اضافه کرد: در حوزه گردشگری عشایری، فعال کردن تعاونی، برندسازی برای محصولات عشایر، برگزاری نمایشگاه‌های فصلی برنامه‌هایی در دستور کار قرار دارد که تا پایان سال اجرایی می‌شود.

بهزاد غیاثوند سرپرست اداره کل پشتیبانی امور دام استان هم گفت: تمدید قراردادهای سردخانه مرغ و گوشت استان قزوین در دستور کار قراردارد.

وی اضافه کرد: باید بتوانیم با اعتبارات سفر رییس جمهور یکسری انبارهایی را برای ذخیره سازی دام و طیور ایجاد کنیم که استان از این منظر به خودکفایی برسد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید