Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح توسعه باغ ها در ۳۷۵ هکتار از اراضی شیبدار استان قزوین

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۳۷۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان (آبی و دیم) به زیر طرح توسعه اراضی شیبدار رفته است.

اجرای طرح توسعه باغ ها در ۳۷۵ هکتار از اراضی شیبدار استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین محمد پیله فروش مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: از این میزان اراضی شیبدار ۳۲۰ هکتار از گیاهان دارویی شامل ۳۰۰ هکتار زیره سبزدیم ، ۵ هکتار گل محمدی و ۵ هکتار گل گاوزبان و سایرگیاهان ۱۰ هکتار است.

 به گفته وی، طرح احداث و توسعه باغات در ۵۵ هکتار شامل ۳۵ هکتار باغ بادام،  ۸ هکتار باغ فندق و ۱۲ هکتار باغ انگور انجام شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: استان قزوین بستر مناسبی برای توسعه گیاهان دارویی و احداث باغ در اراضی شیبدار دارد بنابراین احداث باغ های بادام، انگور، فندق، گل محمدی، گل گاوزبان، سماق، زرشک و زیره بصورت (آبی و دیم) در مناطق مستعد در دستور کار اجرایی این مدیریت قرار دارد.

پیله فروش خاطرنشان کرد: ایجاد باغ در اراضی شیب دار ضمن رونق بخش کشاورزی موجب اشتغالزایی برای بهره برداران و رونق اقتصادی در روستاها می شود.

وی جلوگیری از فرسایش خاک و تثبیت ساختمان خاک های منطقه، کنترل سیلابها و روان آبها، کنترل باران های نابهنگام، کمک به پایداری محیط زیست، جلوگیری از تولید ریزگردها، تغییرآب و هوایی منطقه ای بر اساس استعداد هر منطقه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، جلوگیری از تخریب مزارع و بروز خسارت در حوادث سیلابی، جلوگیری از تبخیر بیش از حد و تامین آب منابع آبی زیر زمینی و چاهها و قنوات را از مهمترین مزایای اجرای طرح احداث باغ در اراضی شیبدار بیان کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید