Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

وجود ظرفیت‌های فراوان سرمایه‌گذاری برای کشور بوسنی در بخش کشاورزی قزوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری کشور بوسنی در بخش کشاورزی این استان وجود دارد که می‌تواند مبادلات تجاری دو کشور را افزایش دهد.

وجود ظرفیت‌های فراوان سرمایه‌گذاری برای کشور بوسنی در بخش کشاورزی قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز سه‌شنبه در دیدار سمیر ولاجیچ سفیر بوسنی و هرزگوین افزود: سرمایه‌گذاران کشور بوسنی و هرزگوین می‌توانند در زیربخش‌های مختلف کشاورزی این استان سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه ۴۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان قزوین وجود دارد، گفت: این ظرفیت وجود دارد که در حوزه کشاورزی و تولید چوب در حوزه شور سرمایه گذاران بوسنی در این اراضی مشغول به کار شوند.

افلاطونی بیان داشت: برای توسعه دانش فنی بذر این امکان وجود دارد که متخصصان شما این کارها را در استان قزوین انجام دهند.

این مسئول تصریح کرد: سرمایه گذاری در شهرک گلخانه‌ای تاکستان برای یک هزار و 500 هکتار، در حوزه مدیریت و صرفه‌جویی آب و سامانه‌های نوین، وجود یک رودخانه دائمی در استان قزوین برای پرورش ماهی از دیگر ظرفیت‌هایی است که می تواند مورد توجه کشور بوسنی هرزگوین باشد.

افلاطونی با بیان اینکه امکان ارسال مواد غذایی به کانتون‌های بوسنی و هرزگوین وجود دارد، گفت: با توجه به وجود شرکت‌های فراوری لبنیات، می‌توان به تامین شیر خشک شرکت‌های بوسنی اقدام کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: صادرات کشمش و انگور، هلو و شلیل، ماهیان زینتی، گل‌های زینتی و گردشگری کشاورزی می‌توان به همکاری‌های تجاری اقدام کرد.

افلاطونی یادآور شد: کشور بوسنی و هرزگوین می‌تواند امکان حضور اتحادیه‌ها و تعاونی‌های را برای تولید و مبادلات تجاری فراهم سازد.

سمیر ولاجیچ سفیر بوسنی و هرزگوین در ایرانی نیز در این دیدار اظهار داشت: کشور بوسنی این آمادگی را دارد زمین حاصلخیز در اختیار کشاورزان استان قزوین قرار دهد و قطعا مبادلات تجاری بین این کشور و استان قزوین نقطه عطفی در تاریخ دیپلماسی اقتصادی خواهد بود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید