Iranian Agriculture News Agency

معرفی ۳۴۸ طرح کشاورزی در استان قزوین برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۳۴۸طرح کشاورزی برای استفاده از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۲۴۰۰ به بانک های عامل معرفی شدند.

معرفی ۳۴۸ طرح کشاورزی در استان قزوین برای دریافت  تسهیلات تبصره ۱۸

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حمیدرضا تبسمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: این میزان طرح کشاورزی با مبلغ یک هزار و ۱۱۶ میلیارد تومان به بانک های عامل (کشاورزی– صندوق کارآفرینی امید و توسعه تعاون) معرفی شدند.

وی اظهار  کرد: از  مجموع ۳۴۸ طرح کشاورزی ۱۶۶  طرح با مبلغ ۴۰۷  میلیارد تومان در حوزه پرورش دام و طیور، ۱۰۵  طرح با مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه محصولات گلخانه‌ای و محصولات باغی و ۳۵ طرح با مبلغ ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در حوزه آب و خاک و مابقی در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی کشاورزی، شیلات و آبزیان و خدمات توسعه کسب و کارهای کشاورزی، توسعه مکانیزاسیون، مدرن سازی، دانش بنیان و استارت آبی کشاورزی و جهش تولید در دیم زارها است.

تبسمی با اشاره به اینکه ۹۰ طرح با اعتبار ۲۳۰ میلیارد تومان موفق به دریافت تسهیلات شده اند گفت: از این تعداد ۸۴ فقره پرداختی مربوط به ابتدای سال جاری تاکنون است و مابقی پرداختی ها مربوط به سال گذشته می باشد.

وی هدف از اعطای این تسهیلات را؛ افزایش تولید، ایجاد فرصت های شغلی و تثبیت اشتغال به منظور استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی نیمه تمام، نیمه فعال و غیرفعال راکد و بلاتکلیف در قالب توسعه و تکمیل (با اولویت پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد) سرمایه در گردش بر مبنای ۱۰ رسته فعالیت های اولویت دار در بخش کشاورزی ذکر کرد.

تبسمی رسته های اولویت‌دار بخش کشاورزی را؛ محصولات گلخانه،محصولات باغی، شیلات و آبزیان، گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، پرورش و فرآوری دام، طیور و زنبور عسل، خدمات دامپزشکی و گیاهپزشکی، خدمات فنی و مشاوره ای مرتبط با کشاورزی ، خدمات مکانیزاسیون و مدرن سازی کشاورزی و فعالیتهای آب و خاک برشمرد.

این مقام مسئول یادآور شد: شهرستان بوئین زهرا با مبلغ ۵۹ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان در بین شهرستانهای استان بیشترین جذب را داشته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید