Iranian Agriculture News Agency

۲۴۹ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین تخریب شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری ۲۴۹ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان تخریب شده است.

۲۴۹ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین تخریب شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، سعید صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین  روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: از این تعداد ۲۳۱ مورد مربوط به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زراعی و باغی و ۱۸ مورد متعلق به آرای قضایی قطعیت یافته در راستای اجرای ماده ۱۰۷ قانون مجازات اسلامی است.

وی اضافه کرد: در همین مدت با پایش اراضی کشاورزی و همچنین گزارش سامانه ۱۳۱ نزدیک به ۲۵۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز نیز شناسایی شده و برای مقابله با آن پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

به گفته صالحی، آموزش، ترویج و توانمندی جوامع محلی از ساخت وس ازهای غیرمجاز جلوگیری می‌کند، گفت: یکی از برنامه‌های مهم جهاد کشاورزی شهرستان قزوین برگزاری ۶ دوره آموزشی برای دهیاران، شوراها و تشکل‌های بخش کشاورزی بوده تا در خصوص هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی مراتب را گزارش دهند.

این مسئول بیان داشت: هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و یا مستحدثات در اراضی زراعی و باغی بدون دریافت مجوز مصداق تغییر کاربری غیرمجاز بوده و با متخلفان برابر قانون با قاطعیت برخورد می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید