Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

اتاق اصناف کشاورزی در استان قزوین راه‌انداری شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اتاق اصناف کشاورزی این استان باید هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شده و به عنوان‌یک‌بازوی قدرتمند در حوزه تنظیم بازار کالاهای اساسی ظاهر شود.

اتاق اصناف کشاورزی در استان قزوین راه‌انداری شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز یکشنبه در نشست شورای معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی در سالن جلسات باغستان افزود: اتاق اصناف کشاورزی در کنار اتاق اصناف واحد‌های صنفی باید در تمام نشست‌های استان حضور داشته باشد تا تصمیمات بخش کشاورزی با هماهنگی و مشارکت این اتاق مصوب شود.

وی سپس به موضوع کشاورزی دانش بنیان اشاره کرد و گفت: دبیر قرارگاه  کشاورزی دانش بنیان باید مستمر نشست‌های مربوط به این حوزه را برگزار کند تا کارها تسریع شود، یکی از مهم ترین اولویت‌ها در برنامه کشاورزی دانش بنیان اخذ مجوز دهکده فناوری و نوآوری است که باید پیگیر آن‌ها باشیم.

افلاطونی سپس به اهمیت توسعه شیلات اشاره کرد و گفت: احداث و راه‌اندازی استخرهای دومنظوره و همچنین راه‌اندازی سایت های پرورش ماهی خوزنان و شاهرود  سریع‌تر تکمیل و به سرانجام برسد.

این مسئول در حوزه آرد و نان خطاب به مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان  قزوین گفت: کاهش تخلفات در حوزه نانوایی اگرچه توانسته رضایت نسبی شهروندان را مهیا سازد اما مردم همچنان از کیفیت نان ناراضی هستند و باید نظارت‌ها به شکل کیفی نیز دنبال شود.

افلاطونی به ظرفیت‌های تازه تعاون روستایی اشاره کرد و گفت: حمل آرد از خبازان به تعاون روستایی سپرده شده و اکنون باید با شرکت‌های طرف قرارداد شرایط حمل و نقل را به بهترین شیوه ممکن به سرانجام رساند.

مقام ارشد سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین سپس به برنامه‌های شرکت هواپیمایی خدمات ویژه اشاره کرذ و گفت: افزایش ظرفیت پهپادی و همچنین استفاده از ظرفیت شرکت هواپیمایی ماهان برای اجرای برنامه‌های مصوب سال جاری در دستور کار شرکت هواپیمایی خدمات ویژه قرار گیرد.

افلاطونی خاطرنشان کرد: از ظرفیت نیروهای انسانی در سازمان جهاد کشاورزی بیشتر از گذشته استفاده کنیم و بر اساس تبادل نیرو در بخش‌های دیگر سازمان زمینه شکوفایی استعداد پرسنل سازمان جهاد کشاورزی فراهم شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به مناسبت‌های روز روستا و عشایر و همچنین هفته دامپزشکی اشاره کرد و گفت: چنین مناسبت‌هایی فرصتی را فراهم می‌کند تا به صورت ویژه و متفاوت از برنامه‌های گذشته به فکر توسعه بخش کشاورزی باشیم.

گفتنی است در این نشست، پیگیری اجرای فاز دوم شهرک گلخانه‌ای نودهک، پایش هوشمند اراضی کشاورزی، تغییر الگوی کشت و همچنین صادرات محصولات کشاورزی از دیگر مواردی بود که بر پیگیری آن تاکید شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید