Iranian Agriculture News Agency

در راستای کشت محصولات کم آب بر در الگوی کشت محصولات تابستانه،

روز مزرعه کینوا در شهرستان بوئین زهرا برگزار شد

در راستای کشت محصولات کم آب بر در الگوی کشت محصولات تابستانه، روز مزرعه نمایشی کینوا در اراضی کشاورزی روستای عصمت آباد شهرستان بویین زهرا برگزار شد.

روز مزرعه کینوا در شهرستان بوئین زهرا برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در این مراسم که در مزرعه الگویی کینوا و با حضور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا، کشاورزان و کارشناسان فنی سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد در خصوص اهمیت گیاه کینوا، مزیت های کشت و  مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول مطالبی ارائه شد.

نیاز آبی پایین، مقاومت به شوری و اسیدی یا قلیایی بودن خاک و تنش های دمایی از مهمترین مزایای کشت این گیاه است که امکان قرار دادن این محصول را در الگوی کشت اراضی با محدودیت منابع آب و خاک فراهم کرده و می‌تواند در راستای بهره وری بهینه از عوامل و منابع تولید از جمله آب و خاک  توسعه یابد.

گفتنی است؛ کشاورزان در این مراسم به کشت این محصول ترغیب شدند و با توجه به هماهنگی های انجام شده و امکان کشت قراردادی این محصول مقرر شد تمهیدات لازم جهت تهیه بذر، دانش فنی لازم، ادوات و ماشین آلات موردنیاز برای کشت در سال آینده انجام شود.

کینوا که به خاویار گیاهی نیز شهرت دارد می تواند بعلت داشتن پروتئین، آمینواسید، فسفر، آهن، امگا ۳ و همچنین منیزیم، پتاسیم، فیبر، ویتامین‌های گروه B، ویتامین E و آنتی اکسیدان‌ها به عنوان جایگزین سالم ‌تر غلاتی از جمله گندم در سبد غذایی خانوارباشد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید