Iranian Agriculture News Agency

روند رفع تداخلات اراضی در قزوین مطلوب و رو به رشد است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: روند انجام رفع تداخلات اراضی در این استان مطلوب بوده و از نظر رتبه کشوری رو به رشد است.

روند رفع تداخلات اراضی در قزوین مطلوب و رو به رشد است

به گزارش  خبرنگار ایانا از استان قزوین، رضا افلاطونی روز سه شنبه در کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین افزود: ارتقا رتبه استان قزوین در رفع تداخل اراضی نسبت به هفته‌های گذشته رو به رشد بوده و این مرهون برگزاری مرتب نشست کمیسیون و انجام دقیق کارهای کارشناسی است.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف مهم بر عهده کارشناسان کمیسیون رفع تداخل بررسی دقیق آثار کشت در مستثنیات مردم است که باید با دقت انجام شود تا حقوقی از مردم تضییع نشود.

افلاطونی تاکید کرد: در یک دهه گذشته یکی از مسائل مهم در حوزه مدیریت زمین تداخلات اراضی و اختلافات مالکیتی موجود بین اشخاص و یا بین اشخاص و دولت بوده که باعث شده تا بخش اعظمی از مراجعات به جهاد کشاورزی را شامل شود.

این مسئول تصریح کرد: بیشتر مراجعات به سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین را مسائل امور اراضی و منابع طبیعی به خود اختصاص داده و تمرکز در این حوزه‌ها به لحاظ اهمیت آن موجب رضایتمندی شهروندان شده است.

افلاطونی بیان داشت: ماده 54 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب 1394 به مساله رفع تداخلات اراضی، نقطه عطف مهمی برای حل این معضل پنجاه ساله بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: رفع تداخلات اراضی به معنای اتمام اختلافات ملکی در حوزه‌ همه زمین‌ها اعم از دولتی، ملی و شخصی بوده و با اجرای این طرح زمین‌های کشاورزی استان قزوین صاحب سند رسمی تک‌برگ می‌شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید