Iranian Agriculture News Agency

زنجیره ارزش، صنعت انگور و کشمش استان قزوین را ارتقاء می‌دهد

مدیر پیشران پروژه انگور و کشمش سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تعریف زنجیره ارزش انگور با ترسم نقشه راه در این استان باعث رشد و توسعه این صنعت شده و تولید و بهره‌وری را در واحد سطح افزایش می‌دهد.

زنجیره ارزش، صنعت انگور و کشمش استان قزوین را ارتقاء می‌دهد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حامد رحمانی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: زنجیره ارزش شامل تعریف مسئله، جایگاه فعلی تولید انگور و کشمش در کشور، میزان تولید، سطح زیر کشت و همچنین موانع و مشکلات پیش روی این محصول است.

وی اضافه کرد: هم اکنون میانگین سطح برداشت انگور در استان قزوین پائین بوده و کمتر از حد انتظار است و به میزان ۱۰ تن در هکتار است .

به گفته وی با تعریف زنجیره ارزش و عملیاتی ساختن آن میزان تولید در برنامه کوتاه مدت ۲ ساله می بایست به ۱۵ تن در هکتار افزایش یابد در حالیکه میزان تولید بر اساس برنامه های میان مدت ما به ۲۰ تن و بالاتر خواهد رسید .

رحمانی بیان داشت: قزوین رتبه نخست تولید کشمش و رتبه دوم تولید انگور را در کشور دارد و همواره توانسته تمامی فرآیندهای این محصول از غوره گرفته تا انگور و همچنین فرآوری کشمش را به بهترین شیوه به بازار داخلی و خارجی عرضه کند.

این مسئول تصریح کرد: اعتقاد داریم که قزوین در تازه خوری انگور و همچنین فرآوری این محصول ظرفیت بسیار خوبی دارد و می‌تواند علاوه بر ثبات و تعادل در قیمت‌ها به صادرات و ارزآوری در کشور منجر شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: در رابطه با ظرفیت‌ها و نقاط قوت محصول انگور و کشمش کارگروه‌های متعددی تشکیل شده و چندین مرتبه با معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نشست‌ برگزار کرده‌ایم تا نظر تمامی کارشناسان و صاحبنظران را جمع آوری کنیم.

مدیر پیشران پروژه انگور و کشمش سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: برنامه‌های توسعه‌ای ؛ حذف باغات درجه سه و جایگزینی آن با ارقام جدید و پرمحصول چه در زمینه تازه خوری و چه در زمینه تولید کشمش از دهه دوم مهرماه سال جاری به صورت عملیاتی اجرا خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید