Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

۹۰ درصد مزارع گوجه فرنگی استان قزوین به روش قطره‌ای آبیاری می‌شود

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای سیاست‌های بهره وری مصرف آب در این استان بیش از ۹۰ درصد مزارع گوجه فرنگی به صورت قطره‌ای (نوار تیپ) آبیاری می‌شود.

۹۰ درصد مزارع گوجه فرنگی استان قزوین به روش قطره‌ای آبیاری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا از استان قزوین، حسن جلیلوند مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  با اعلام این خبر افزود: امسال شش هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این استان زیر کشت گوجه فرنگی رفته که پیش بینی می‌شود ۳۷۵ هزار تن محصول برداشت شود.

وی بیشترین سطح زیر کشت گوجه فرنگی استان را در شهرستان تاکستان عنوان کرد و گفت: حدود ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار معادل ۵۴ درصد سطح زیر کشت گوجه فرنگی مختص این شهرستان است.

جلیلوند بیان داشت: با وجود کاهش سطح زیر کشت محصولات پر آب بر در سال‌های اخیر سطح کشت این محصول ۴۰ درصد کاهش یافته و این درحالی است که با کمک سامانه‌های نوین آبیاری و مدیریت تلفیقی عملکرد آن در هکتار بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

این مسئول بیان داشت: مازاد گوجه فرنگی تولید شده در استان قزوین بیش از ۱۱۰ هزار تن جهت مصارف سایر استان‌های کشور صادر می شود.

به گفته جلیلوند ارقام عمده کشت شده این محصول در استان را ۸۳۲۰، متین، برویوو، باسیمو و برتنا بوده که در کنار عملکرد بالا و دانش و تجربیات کشاورزان خبره استان قزوین عملکرد این محصول را افزایش داده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید