Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

تجارب عملی با تحقیقات علمی تولیدات کشاورزی را متحول می‌سازد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تجارب عملی در حوزه کشاورزی بسیار ارزشمند است و در کنار تحقیقات علمی می‌تواند تولیدات این بخش را متحول سازد.

تجارب عملی با تحقیقات علمی تولیدات کشاورزی را متحول می‌سازد

به گزارش خبرنگار ایانا استان قزوین، رضا افلاطونی روز چهارشنبه در بازدید از مجموعه شرکت سیمرغ در بویین زهرا افزود: شرکت سیمرغ در برخی از حوزه‌ها به تجارب خوبی است یافته که می‌تواند همکاری و همراهی خوبی با مرکز تحقیقات کشاورزی داشته باشد.

وی اضافه کرد: می‌توان به شکل پایلوت ۲۰۰ هکتار باغات پسته این مجموعه را به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز کرد که البته نیازمند کارهای تحقیقاتی و پژوهشی از سوی محققان جهاد کشاورزی است.

افلاطونی تصریح کرد: شرکت سیمرغ هم در مجموعه بویین زهرا و هم در مجموعه زیاران تجارب بسیار خوبی در حوزه زراعت دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول بیان داشت: یکی از مشکلات مراکز تحقیقاتی در کشور این است که بیشتر اطلاعات آن‌ها تئوری‌ بوده و صرفا مجلد شده که باید به کمک مجموعه‌هایی مثل شرکت سیمرغ این یافته‌های علمی را به میدان عملیاتی نزدیک ساخت.

افلاطونی سپس بر کشاورزی قراردادی تاکید کرد و گفت: طبق اعلام این شرکت مبنی بر آمادگی برای حمایت از مرغداران خرد چه تخم گذار و غیره و همچنین توانمندی مهندسان شرکت می‌توان در حوزه بازرگانی به شکل عملیاتی کشاورزی قراردادی را محقق ساخت.

تقوی مدیرعامل مجموعه سیمرغ نیز اظهار داشت: در تمام کشور قزوین را به عنوان استان کشاورزی می‌شناسند و این استان به لحاظ ظرفیت‌های متعدد می‌تواند دستاوردهای بسیار ارزشمندی در کشور به جا بگذارد.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات و چالش‌های پیش روی استان قزوین کمبود منابع آبی است که باید برای آن از سوی مسئولان متولی راهکارهای لازم اتخاذ شود.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید