Iranian Agriculture News Agency

تشکل گلخانه داران استان قزوین ایجاد می شود

باهدف هماهنگی و برنامه ریزی حل مشکلات در نشست هم اندیشی گلخانه داران استان قزوین بر ایجاد تشکل گلخانه داران استان تاکید شد.

تشکل گلخانه داران استان قزوین ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین دراین نشست که با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر باغبانی، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و دیگر اعضا در خصوص ایجاد تشکل گلخانه داران در قالب نظام صنفی یا شرکت‌های تعاونی، استقرار مسئولین فنی یا مدیران کنترل کیفی در گلخانه ها و چالش ها و مشکلات گلخانه داران در استان بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست  راه‌انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی و پیله فروش مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص سیاستهای جهاد کشاورزی مبنی بر انتقال کشت محصولات پرآب بر از فضای باز به گلخانه ها و مزیت ایجاد تشکل برای گلخانه داران مطالبی ارائه شد.

همچنین در این نشست گلخانه داران درخصوص چالش‌های صنعت گلخانه در استان از جمله افزایش هزینه ها، عدم ثبات بازار و چالش های صادرات محصولات تولیدی، مسائل بانکی، عدم وجود صنایع بسته بندی و پایانه صادراتی و کمبود متخصصان و کارشناسان خبره در این زمینه مواردی مطالبی مطرح کردند.

در این نشست بر لزوم اهمیت انسجام، افزایش ضریب نفوذ دانش فنی روز برای رفع مشکلات و همچنین ایجاد یک تشکل برای این امر تاکید شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید